BMW 5 w najnowszej odsłonie otrzymało pierwszy raz napęd elektryczny. W wersji BMW i5 auto wyposażono w znacznie ulepszoną technologię BMW eDrive piątej generacji. Pojawi się na rynku w dwóch wariantach. Pierwsze egzemplarze BMW 5 pojawią się już jesienią 2023 roku.

Nowe BMW 5 już w październiku 2023 roku

BMW 5 w najnowszym wydaniu ma oferować jeszcze wiekszą dynamikę niż kiedykolwiek wcześniej. Samochód po raz pierwszy otrzymał w pełni elektryczny napęd. BMW i5 ma przejąć inicjatywę na drodze niemieckiej marki w kierunku zrównoważonej mobilności premium w segmencie pojazdów wyższej klasy średniej.

Wprowadzenie na rynek nowego BMW 5 ruszy w październiku 2023 roku. Nowa generacja modelu będzie oferowana z napędem całkowicie elektrycznym oraz, w zależności od regionu rynku, również w wersji hybrydy plug-in, a także z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Samochód będzie dostępny także z 48-woltową technologią mild hybrid. Podobnie jak poprzednie generacje modeli, nowe BMW 5 jest produkowane w zakładach BMW w Dingolfing. Powstają tak też silniki elektryczne i akumulatory wysokonapięciowe do BMW i5.

BMW 5 widok z przodu

Język stylistyczny BMW 5

Przejrzysty i zredukowany język stylistyczny podkreśla sportową elegancję i prezencję nowego BMW 5. W porównaniu z poprzednim modelem, nowa edycja jest dłuższa o 97 milimetrów, szersza o 32 milimetry (do 1 900 milimetrów) i wyższa o 36 milimetrów (do 1 515 milimetrów). Rozstaw osi wydłużono o 20 milimetrów.

Przednia część BMW 5 wyróżnia się nowoczesnym spojrzeniem na charakter podwójnych reflektorów i atrapy chłodnicy BMW. Elementy LED ułożone niemal pionowo służą jako kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej. Atrapa chłodnicy nowego BMW 5 otrzymała szeroką obwódkę oraz specjalne oświetlenie konturowe BMW Iconic Glow, które dostępne jest jako opcja.

BMW 5

W widoku z boku, wysoka linia ramion, mocno zaprojektowane powierzchnie i dwie precyzyjnie poprowadzone linie kształtują atletyczną sylwetkę pojazdu. Wzrok przyciągają także czarne progi boczne, zlicowane z linią nadwozia otwierane drzwi i wytłoczona cyfra 5 u podstawy słupka C. Dynamicznie rozciągnięte proporcje przechodzą w potężny tył. Płaskie tylne światła przedzielone chromowaną listwą ekspresyjnie interpretują charakterystyczny kształt litery L.

Pakiet sportowy M może także poprawić dynamikę nowego BMW 5. Jest on dostępny w wyposażeniu opcjonalnym.

Wnętrze BMW i5

Nowe BMW 5 i komfort z jazdy

Wewnątrz kokpitu nowego BMW 5 znajdujemy o wiele mniej przycisków i elementów w porównaniu do poprzedniego modelu. Osiągnięto to dzięki konsekwentnej cyfryzacji funkcji. Zakrzywiony wyświetlacz BMW na nowo interpretuje ideę orientacji kierowcy. Na zdigitalizowany system wskaźników składa się 12,3-calowy wyświetlacz informacyjny oraz 14,9-calowy wyświetlacz kontrolny.

Kierownicę zupełnie przeprojektowano na nowo, a w dolnej części spłaszczono ją, co jest charakterystyczne dla BMW.

Wegańskie wnętrze nowego BMW

Nowo zaprojektowane fotele sportowe stanowią wyposażenie standardowe. Opcjonalne fotele komfortowe oferują szeroki zakres elektrycznie sterowanych opcji regulacji. Nowe BMW 5 jest pierwszym modelem marki wyposażonym standardowo w pełni wegańskie wnętrze. Dotyczy to powierzchni foteli, deski rozdzielczej i paneli drzwiowych, a także po raz pierwszy kierownicy. Powierzchnie siedzeń w wersji Veganza o właściwościach skóropodobnych są również opcjonalnie dostępne z dekoracyjną perforacją. Dalsze wyposażenie opcjonalne obejmuje tapicerkę skórzaną BMW Individual Merino w kilku wariantach dwukolorowych.

Wnętrze BMW i5

Elektryczne BMW i5 M60 xDrive

Całkowicie elektryczne nowe BMW i5 wyposażono w napęd BMW eDrive piątej generacji, który został w tej wersji znacznie ulepszony. Sam samochód będzie wprowadzany na rynek w dwóch wariantach. BMW i5 M60 xDrive, które łączy w sobie napęd o mocy do 442 kW/601 KM z charakterystycznymi osiągami M i specyficznymi cechami stylistycznymi. Jednostki napędowe umieszczone na przedniej i tylnej osi tworzą elektryczny napęd na wszystkie koła.

Generowany przez system moment obrotowy wynosi do 820 Nm po aktywacji funkcji M Sport Boost lub M Launch Control.Najnowsze BMW i5 M60 osiąga prędkość od 0-100 km/h w 3,8 sekundy, a prędkość maksymalną samochodu ograniczono elektrycznie do 230 km/h.

Dostępne będzie również BMW i5 eDrive40. W tej wersji silnik dedykowany jest to napędzania tylnych kół i generuje maksymalną moc 250 kW/340 KM oraz maksymalny moment obrotowy do 430 Nm z funkcją Sport Boost lub Launch Control. BMW i5 eDrive40 osiąga ze startu prędkość 100 km/h w 6,0 s, a prędkość maksymalna wynosi 193 km/h.

Akumulator i zasięg BMW i5

Zajmujący niewiele miejsca akumulator wysokonapięciowy znajduje się w podwoziu i zapewnia użyteczną energię 81,2 kWh. Oprócz wydajnych silników elektrycznych, najnowsza wersja adaptacyjnej rekuperacji i inteligentne połączenie technologii pompy ciepła do ogrzewania i chłodzenia wnętrza, napędu i akumulatora wysokonapięciowego przyczyniają się do dużego zasięgu.

Odpowiednie wartości WLTP wynoszą 455-516 kilometrów dla BMW i5 M60 xDrive i 497-582 kilometrów dla BMW i5 eDrive40. Funkcja MAX RANGE wydłuża zasięg samochodu nawet o 25 procent, ograniczając moc i prędkość oraz dezaktywując funkcje komfortowe.

Rozwiązanie eCharging od BMW Charging

BMW i5 dzięki Combined Charging Unit może ładować się prądem przemiennym o mocy wyjściowej do 11 kW w standardzie i do 22 kW w opcji. Akumulator można też ładować prądem stałym o mocy do 205 kW, a przykładowo, poziom naładowania akumulatora w BMW i5 można zwiększyć z 10 do 80 procent w około 30 minut.

Dla modeli BMW i5 i samochodów hybrydowych plug-in oferowana jest także opcja Connected Home Charging. Nowe rozwiązanie, które powstało przy udziale strategicznego partnera E.ON kładzie podwaliny pod połączenie z rynkiem energii poprzez dwukierunkowe ładowanie w przyszłych generacjach pojazdów. Nowe, całkowicie elektryczne modele BMW 5 są jednocześnie pierwszymi autami BMW, które w pełni dostosowano do korzystania z funkcji Plug & Charge. Daje to możliwość uwierzytelnienia się na kompatybilnych publicznych stacjach ładowania bez konieczności korzystania z aplikacji lub karty ładowania.

BMW 5 w wersji z silnikami spalinowymi i 48-woltową technologią mild hybrid

W zależności od rynków, dostępne będą także modele BMW 5 z silnikami benzynowymi oraz wysokoprężnymi. Pochodzić one będą z całkowicie nowej modułowej generacji silników BMW Group Efficient Dynamics i będą oferowane w zależności od rynku. Wyposażono je teraz w 48-woltową technologię mild hybrid i standardowo połączono z nową 8-stopniową skrzynią Steptronic Sport.

W Europie na rynek trafią czterocylindrowe modele BMW 520i o mocy 153 kW/208 KM, BMW 520d oraz BMW 520d xDrive. Inne silniki benzynowe z czterema i sześcioma cylindrami będą dostępne poza Europą. Wiosną przyszłego roku, ofertę modelową BMW 5 poszerzą dwa dodatkowe warianty z napędem hybrydowym typu plug-in. Nowy rzędowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny będzie dostępny w BMW 5 od 2024 roku. Kolejny wariant BMW i5 z elektrycznym napędem na wszystkie koła również pojawi się w 2024 roku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię