Volkswagen ID.3 w zaktualizowanych wersjach. Niemiecki producent pod koniec 2022 roku zmodyfikował już cennik elektrycznego auta. W ofercie próżno szukać odmian Life Pro S oraz Performance. Volkswagena ID.3 można teraz zamawiać w wersjach Business, Style. Life i Tour. Jeśli czyjaś dostawa nie zostanie zrealizowane do 4Q 2023 roku, otrzyma on już całkiem nową wersję auta, ale wcześniejsza cena z zamówienia ma być jednak zachowana.

Nowe odmiany Volkswagena ID.3

Volkswagen wiosną tego roku zaprezentował nową generację modelu Volkswagena ID.3. Auta całkowicie nowej generacji trafią do klientów w czwartym kwartale 2023 roku i ich od połowy roku ruszy pełną parą.

W nowym cenniku, gamę ID.3, otwiera odmiana Life z akumulatorem o pojemności 58 kWh. W standardzie nowego auta znajdziemy m.in. pełen pakiet Komfort oraz felgi East Derry. ID.3 Life kosztuje 199 390 zł. 

Volkswagen ID.3 Life I Style

Za wersję Business, w której do wyboru są m.in. pakiet Komfort, Assistance i Design oraz także aluminiowe felgi, trzeba zapłacić 209 190 zł. Ceny Volkswagena ID.3 Style to wydatek od 228 490 zł, a auto jest wyposażone w pakiety Komfort i Assistance Plus oraz w matrycowe reflektory LED IQ. Light.

Auto posiada ponadto przyciemniane szyby w tylnej części oraz obite welurową tapicerką fotele z elektryczną regulacją oraz pneumatyczną regulacją podparcia lędźwiowego i pamięcią. Na wyposażeniu jest także wyświetlacz Head-up z rozszerzoną rzeczywistością oraz 18-calowe felgi East Derry i oświetlenie wnętrza Ambient Plus.

Volkswagen ID.3

Wersja Tour

Volkswagen ulokował odmianę Tour na szczycie gamy. Za 254 190 zł klient może otrzymać samochód z akumulatorem o pojemności 77 kWh netto. Na wyposażeniu są pakiety Komfort i Assistance Plus oraz matrycowe reflektory LED IQ. Light, termoizolacyjne i przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, wyświetlacz przezierny z rozszerzoną rzeczywistością i 20-calowe aluminiowe felgi.

Volkswagen wycofa pozostałe wersja wraz z debiutem w ofercie nowego ID.3. Wyposażenie oraz ceny mają być te same.

Nowy Volkswagen ID.3 dla tych, którzy nie zdążą na starszą wersję

Klienci, którzy zamówią ID.3, otrzymają informację o terminie dostawy i w zależności od sytuacji związanej z dostawami półprzewodników może odbyć się ona w czwartym kwartale 2023 roku, ale wówczas fabryki będą miały w produkcji nową wersję Volkswagena ID.3 i właśnie tego typu auta trafią do klientów. Ma to być ze znaczną korzyściąt dla klientów, bo ID.3 w nowym wcieleniu będzie dużo lepiej wyposażony.

Volkswagen ID.3 – 4 lata na rynku

Volkswagen ID.3 to samochód kompaktowy. Produkowany jest on przez Volkswagena w fabryce w Zwickau i jest to pierwszy model z serii ID, która jest linią pojazdów całkowicie elektrycznych. ID.3 oparto na platformie modułowej matrycy napędu elektrycznego Volkswagena (MEB), którą zaprojektowano specjalnie dla pojazdów elektrycznych.

ID.3 został po raz pierwszy odsłonięty we wrześniu 2019 roku. Miało to miejsce na targach we Frankfurcie i do sprzedaży w Europie trafił we wrześniu 2020 roku. Samochód ma zasięg do 340 mil (cykl WLTP) na jednym ładowaniu oraz posiada szereg baterii od 45 kWh do 77 kWh.

Akumulatory w Volkswagenie ID.3

ID.3 ma baterie litowo-jonowe o netto pojemności energetycznej 58 kWh i 77 kWh. Wytrzymała obudowa baterii i poduszka powietrzna centralna odgrywają ważną rolę w koncepcji zderzenia, zapewniając najwyższy poziom bezpieczeństwa. ID.3 można ładowany prądem zmiennym (AC) i prądem stałym (DC) oraz posiada pełną zdolność szybkiego ładowania. Najwyższa wersja ładowania z mocą do 125 kW daje zasięg do 549 km w zaledwie 30 minut.

Silnik ID.3

ID.3 wyposażono w silnik elektryczny umieszczony z tyłu, który generuje moc 150 kW (204 KM) i moment obrotowy 310 Nm. Napęd na tylne koła, który już był sprawdzony w pierwszej generacji samochodu i daje on dobre prowadzenie i przyczepność. Umożliwia on także niewielki promień skrętu wynoszący zaledwie 10,3 metra.

Silnik synchroniczny (PSM) oferuje wydajność powyżej 90 proc. w większości warunków jazdy i umieszczono go powyżej tylnej osi. Połączono go z dwustopniową, jednoobwodową przekładnią wraz z dyferencjałem, ale cały układ napędowy waży tylko około 90 kilogramów.

ID.3 jest dostępny z dwoma opcjami baterii: 58 kWh i 77 kWh. Bateria litowo-jonowa jest kluczowa dla ogólnej wydajności ID.3. Bateria 77 kWh zapewnia zasięg do 546 kilometrów (WLTP) dla modelu ID.3 Pro S. Natomiast ID.3 Pro, z baterią 58 kWh, oferuje zasięg do 426 kilometrów (WLTP).

Żywotność baterii Volkswagena ID.3

Baterie zamontowano płasko w podłodze oraz zamknięto w aluminiowej obudowie z solidną ramą i ochroną podwozia. Każdy moduł baterii zawiera 24 ogniwa. Płyta podłogowa z kanałami wodnymi utrzymuje temperaturę pracy baterii wynoszącą około 25 stopni Celsjusza, ponieważ poprawia to wydajność oraz szybkie ładowanie i żywotność akumulatora. Bateria objęta jest gwarancją i zachowuje co najmniej 70 proc. oryginalnej pojemności netto po ośmiu latach eksploatacji. Gwarancja dotyczy także przebiegu 160 000 kilometrów.

Volkswagen stworzył ekosystem o nazwie We Charge i zapewnia on wygodne oraz połączone i zrównoważone rozwiązanie ładowania dla pojazdów elektrycznych. ID.3 Pro S można naładować od 5 proc. do 80 proc. w 30 minut, ale na stacji szybkiego ładowania do 170 kW. ID.3 Pro wymaga 35 minut z mocą ładowania do 120 kW.

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię