Całkowicie nowy Volkswagen Passat Variant będzie świętował swoją światową premierę pod koniec sierpnia. Niemiecki producent opublikował pierwsze szczegóły nowej generacji Passata. Nowy model wyposażono w szereg innowacji, takich jak intuicyjny wyświetlacz, a także nowy adaptacyjny system sterowania podwoziem. Napęd hybrydowy typu plug-in oferuje zasięg elektryczny do 100 kilometrów.

Nowy Volkswagen Passat Variant

Wprowadzenie całkowicie nowego Volkswagena Passata Varianta na rynek planowane jest w pierwszym kwartale 2024 roku. Jest to dziewiąta generacja jednego z najbardziej udanych samochodów średniej wielkości na świecie, z ponad 50-letnią historią, a także ponad 30 milionami sprzedanych egzemplarzy.

Projektując zupełnie nowego Passata, Volkswagen wykorzystał potencjał modułowej matrycy MQB evo. Kai Grünitz, członek zarządu marki podkreślał w komunikacie, że nowy Passat zapewni większy rozstaw osi i nowe adaptacyjne sterowanie podwoziem z dwuzaworowymi amortyzatorami.

Nowy Volkswagen Passat Variant

Architekturę wnętrz przeprojektowano w oparciu o nową koncepcję. Dzięki wysokiej jakości materiałom i skutecznej izolacji akustycznej, jakość i komfort mają być na całkiem nowym poziomie. Opcjonalnie można samochód wyposażyć w fotele ergoActive. Posiadają one regulację elektryczną (do 14 pozycji w zależności od modelu i wyposażenia) oraz skonfigurowane funkcje masażu i klimatyzacji.

Volkswagen Passat Variant — nowa koncepcja wyświetlania i obsługi

Nowy Volkswagen Passat Variant będzie wprowadzony na rynek z nowo opracowanym kokpitem i nowym systemem informacyjno-rozrywkowym. Standardowy wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy ma przekątną 32 cm (12,9 cala). Opcjonalnie lub w zależności od wyposażenia dostępny będzie nowy wyświetlacz o przekątnej 38 cm (15 cali). Podświetlane suwaki dotykowe znajdują się pod wyświetlaczem systemu audio-nawigacyjnego i służą do regulacji funkcji, takich jak temperatura wnętrza i głośność.

Opcjonalnie Volkswagen zaoferuje również nowy wyświetlacz przezierny.

Wnętrze nowego Volkswagena Passata Variant

Więcej miejsca z tyłu w nowym Passacie Variant

Całkowicie nowy Passat Variant przede wszystkim jest dużo większy od swojej poprzedniej wersji. Długość (o 14 centymetrów większa) zwiększa przestrzeń na nogi o kolejne 5 centymetrów. Pojemność bagażnika urosła o 40 litrów do 690 litrów (przy załadunku do wysokości oparć tylnych siedzeń), a nawet o 140 litrów do 1920 litrów po złożeniu tylnej kanapy.

Integracja Menedżera dynamiki pojazdu

Liczne indywidualne rozwiązania poprawiają układ jezdny nowego modelu: zwiększona sztywność pochylenia i większa siła poprzeczna kierowania czterowahaczową tylną osią (zwiększona stabilność tylnej osi, a tym samym większe bezpieczeństwo jazdy), nowy elektromechaniczny układ kierowniczy, zmodyfikowane stabilizatory i amortyzatory oraz adaptacje do różnych felg. Bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego i większy rozstaw osi Passata Varianta dodatkowo pozytywnie wpływają na właściwości jezdne.

Volkswagen oferuje również udoskonaloną generację adaptacyjnej kontroli podwozia: opcjonalny DCC Pro z dwuzaworowymi amortyzatorami. System poprzez rozpoznanie odpowiednich parametrów, takich jak hamowanie, przyspieszanie, czy manewry jest w stanie reagować na sytuację na drodze. Dla każdego koła osobno, obliczane jest odpowiednie tłumienie, które następnie regulowane jest w amortyzatorach w ułamkach sekundy. Kierowca ma możliwość dostosowania DCC do indywidualnych preferencji.

Nowy Volkswagen Passat Variant

Częścią wyposażenia standardowego jest także menedżer dynamiki pojazdu – system MQB, który zadebiutował w obecnym Golfie GTI. System posiada także funkcję kontroli funkcji elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego (XDS). Dzięki menedżerowi dynamiki pojazdu prowadzenie jest bardziej neutralne, stabilne, zwinne i precyzyjne dzięki interwencjom hamulców dostosowanym do poszczególnych kół i selektywnej regulacji twardości amortyzatorów.

Do silnego oświetlenia drogi. W pakietach wyposażenia premium Passat Variant będzie miał nową generację reflektorów matrycowych IQ.LIGHT LED. Te potężne reflektory są bardziej płaskie niż poprzednia wersja i mają nowe, wydajne światła drogowe o dużym zasięgu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię