Produkcja Polestara 4 ruszyła. Pierwszy model zjeżdża już z linii montażowej zakładu w Hangzhou Bay. Egzemplarze wylądują u klientów w Chinach jeszcze w tym roku. Polestar 4 to drugi SUV w gamie Polestar.

Produkcja Polestar 4 

Polestar 4 pojawi się pod drzwiami chińskich klientów jeszcze w tym roku. Oficjalna premiera na wszystkich pozostałych rynkach, planowana jest na początek 2024 r. Także wtedy reszta świata poza Chinami może spodziewać się dostaw samochodów. Pierwszy produkcyjny egzemplarz Polestara 4, który zjechał z linii montażowej, jest wykończony w kolorze Snow. Posiada on także charakterystyczne szwedzkie złotymi detale w wersji pakietu Performance. 

Polestar 4

Polestar i ekologiczna produkcja

Jest to pierwszy Polestar, który wyprodukowano w fabryce w Hangzhou Bay należącej do Geely Holding. Zakład zasila energia odnawialna, która łączy w sobie ekologiczną energię elektryczną posiadającą certyfikat energii wodnej I-REC z energią fotowoltaiczną pozyskiwaną z dachu elektrowni.

Producent chwali się, że ekologiczne podejście fabryki odegrało znaczącą rolę w zmniejszeniu wpływu Polestara 4 na środowisko, który ma najniższy ślad węglowy ze wszystkich samochodów Polestar w momencie wprowadzenia na rynek. W warsztacie stosuje się kilka metod ograniczania szkodliwych odpadów, m.in.: pasywator niezawierający chromu, redukujący zanieczyszczenie wody. W zakładzie używa się także farby na bazie wody, która wpływa na zmniejszenie emisji lotnych związków organicznych. Udało się także zmniejszyć o 60 proc. zużycie energii przez klimatyzację. 

— Pierwszy Polestar 4 zjechał z linii produkcyjnej i jest zwieńczeniem ciężkiej pracy niezliczonej rzeszy współpracowników i partnerów. Polestar 4 wyróżnia się designem i osiągami, pod wieloma względami jest niezwykłym SUV-em coupé. Jest to pierwszy Polestar wyposażony w wirtualną tylną szybę ze światowej klasy cyfrowym lusterkiem wstecznym. Samochód ten odgrywa bardzo ważną rolę w naszej rosnącej ofercie ekskluzywnych pojazdów elektrycznych o wysokich osiągach. Ilustruje to wartość naszego zróżnicowanego i oszczędnego podejścia, wykorzystującego wiedzę specjalistyczną w zakresie rozwoju i produkcji naszego partnera i głównego akcjonariusza — mówił Thomas Ingenlath, dyrektor generalny Polestar.

Większe wykorzystanie niskoemisyjnego aluminium pochodzącego z hut korzystających z energii wodnej pomaga jeszcze bardziej zmniejszyć wpływ produkcji na klimat. Ponadto po raz pierwszy w ocenie emisyjności samochodu uwzględniono dane dotyczące udziału aluminium pochodzącego z recyklingu.

Produkcja Polestara 4

Ślad węglowy Polestara 4

Dostępny początkowo w Chinach, Polestar 4 Standard z jednym silnikiem charakteryzuje się śladem węglowym wynoszącym 19,4 tCO2e. Wersja Long Range z pojedynczym silnikiem posiada ślad węglowy wynoszący 19,9 tCO2e, podczas gdy w wersji dual motor – 21,4 tCO2e. Aluminium odpowiada za 23-24 proc. śladu węglowego, stal i żelazo za 20 proc. Z kolei moduły akumulatorowe mają największy udział w śladzie węglowym produkcji i rafinacji materiałów, sięgający 36-40 proc.

Polestar 4 — jeżdżący koncept

Polestar 4 został po raz pierwszy zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Szanghaju w kwietniu 2023 r. Od drugiej połowy 2025 r. w Busan w Korei Południowej ruszy produkcja Polestar 4 na rynek lokalny i eksport na rynki Ameryki Północnej. SUV coupé to drugi SUV w gamie Polestar, który nie tylko wykorzystuje elementy stylistyczne, które pojawiły się po raz pierwszy w samochodach koncepcyjnych marki, ale jest także najszybszym jak dotąd samochodem produkcyjnym Polestar. Polestar 4 plasuje się pomiędzy Polestarem 2 i Polestarem 3 pod względem wielkości i ceny.

Produkcja Polestara 4

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię