Volkswagen spodziewa się, że problem z chipami dalej będzie zmorą producentów w 2022 roku. Jak pisze Automotive News za Agencją Reuters, producent spodziewa się jednak wyprodukować o 43 proc. więcej aut w Wolfsburgu, niż w roku bieżącym.

  • Volkswagen planuje wyprodukować w Wolfsburgu w 2022 roku ok. 570 tys. samochodów
  • W 2020 roku w Wolfsburgu powstanie ok 400 tys. samochodów
  • Volkswagen w Wolfsburgu będzie produkował samochody elektryczne

Volkswagen zwiększy produkcję samochodów

Informacje taką przekazała szefowa związków zawodowych w Wolfsburgu – Daniela Cavallo. W tym roku Volkswagen planuje wyprodukować w Wolfsburgu około 400 000 samochodów. Liczba ta jest dużo niższa od planowanego wcześniej miliona aut.

Mimo tego, że producenci oczekują, że sytuacja z niedoborem chipów poprawi się w 2022 roku, wpływ niedoboru będzie nadal odczuwalny – powiedział Cavallo dla Wolfsburger Allgemeine Zeitung. Cel produkcyjny na przyszły rok nie został jeszcze ustalony, ale w tej producent celuje w liczbę 570 000 wyprodukowanych pojazdów w Wolfsburgu.

Oczywiście wiąże się to również z ryzykiem – powiedział Cavallo, która zasiada również w radzie nadzorczej Volkswagena.

Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu - zdjęcie
Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu – zdjęcie

Produkcja Volkswagena – fabryki czekają zmiany

Jak podawał ostatnio Volkswagen, w ramach 70. rundy planowania, firma podjęła decyzję o produkcji samochodów elektrycznych w kolejnych zakładach w Europie. Podtrzymano cel, którym jest osiągnięcie do 2025 roku pozycji światowego lidera rynku mobilności elektrycznej. Siedziba koncernu i zakład produkcyjny w Wolfsburgu – wokół którego rozgorzał spór ze związkowcami – zostaną przekształcone. Inwestycje w sumie wyniosą 159 miliardów euro. Volkswagen spodziewa się, że do 2026 roku co czwarty sprzedany samochód będzie autem elektrycznym. 

W ramach Projektu Trinity potwierdzono przekształcenie fabryki w Wolfsburgu w kierunku produkcji samochodów elektrycznych. Biorąc pod uwagę rosnący popyt, od 2024 roku Grupa planuje przygotowanie tego zakładu do pełnej produkcji modelu ID.3, zapewniając niezbędną wielkość produkcji tego modelu. Do tego czasu przewiduje się tylko częściową produkcję, z dostawami części z zakładu w Zwickau. Produkcja ID.3 w Wolfsburgu pozwoli Grupie dostarczyć dodatkową liczbę egzemplarzy, których sam zakład w Zwickau nie byłoby w stanie zapewnić.

Realizacja projektu Trinity, w przypadku którego rozważany jest udział fabryki w Wolfsburgu, ma na celu stworzenie innowacyjnego, konkurencyjnego pojazdu elektrycznego nowej generacji i przystosowanego do 4-go poziomu jazdy autonomicznej. Do 2030 roku na terenie fabryki planuje się budowę drugiego nowoczesnego zakładu produkcji energii elektrycznej. Zostanie on uzupełniony najnowocześniejszym w Europie centrum badawczo-rozwojowym – Sandkamp Campus.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię