ŠKODA testuje elektryczne ciężarówki, w wewnętrznym transporcie towarów w głównej fabryce marki w Mladá Boleslav. Obecnie są to dwa egzemplarze, ale w planach czeski producent ma wdrożenie znacznie większej liczby e-ciężarówek. Korzystając z pojazdów tego rodzaju, marka planuje każdego roku zmniejszyć emisję CO2 o 60 ton, w porównaniu do wykorzystywania ich odpowiedników napędzanych olejem napędowym.

  • SKODA testuje elektryczne ciężarówki w swoim zakładzie w Mlada Boleslav
  • Ciężarówki elektryczne mają zasięg 80 km i ładują się 4,5 godziny
  • SKODA chce ograniczyć w ten sposób emisję o 60 ton CO2 rocznie

ŠKODA testuje elektryczne ciężarówki

ŠKODA Logistics od połowy października prowadzi testy dwóch elektrycznych ciężarówek do transportu wewnętrznego. Wyposażone w standardowe naczepy samochody, do maja przyszłego roku zastąpią na poszczególnych trasach ciężarówki z silnikiem diesla. Od czerwca 2022 roku, ŠKODA zrobi kolejny – będzie to transport akumulatorów do samochodów elektrycznych przez zakład w Mladá Boleslav na specjalnie wykonanych, skróconych naczepach. W tym celu naczepy zostaną wyposażone w technologię przenośników do automatycznego załadunku i rozładunku palet.

– W ŠKODA koncentrujemy się zwłaszcza na koncepcji „Simply Clever”, która ma uczynić firmę jeszcze bardziej zrównoważoną w obszarach produkcji i logistyki. Po udanej fazie pilotażowej dwóch całkowicie elektrycznych ciężarówek będziemy szybko zastępowali wewnętrzną flotę transportową samochodami ciężarowymi z napędem elektrycznym. Chcemy w ten sposób zachęcić naszych lokalnych dostawców do tego samego. W perspektywie średnioterminowej przewidujemy, że wszystkie komponenty będą dostarczane ciężarówkami bezpośrednio z sąsiadujących z nami zakładów na nasze linie produkcyjne, przy zerowej emisji lokalnej – mówi Michael Oeljeklaus, członek zarządu ŠKODA ds. produkcji i logistyki.

Elektryczne ciężarówki Skody – jaki zasięg?

Zasięg elektrycznych ciężarówek ŠKODY wynosi ok. 80 km, podczas gdy pełne naładowanie akumulatorów zajmuje 4,5 godziny. Zużywają one około 200 kWh energii elektrycznej na 100 km – wdrażając je, ŠKODA zmniejszy emisję CO2 o 60 ton rocznie.

W ramach strategii „Zielona Przyszłość” czeska marka realizuje ambitne cele zrównoważonego rozwoju, które określiła dla obszarów produkcji i logistyki w koncepcji „Zielona Logistyka”. Korzystając na terenie fabryki z ciężarówek na gaz ziemny (CNG), firma ograniczyła emisję CO2 już o 25 proc. w porównaniu z pojazdami z konwencjonalnymi układami napędowymi.

Firma powołała również Radę ds. Zrównoważonego Rozwoju. Niezależny panel zewnętrznych ekspertów składa się z pięciu międzynarodowych specjalistów, którzy przedstawią nowe pomysły, a także sugestie dotyczące obecnych i przyszłych środków dążących do zrównoważonego rozwoju firmy. Umożliwi to prowadzenie bardziej konkretnych rozmów na temat kwestii ochrony środowiska między producentem samochodów a jego interesariuszami. Rada ds. Zrównoważonego Rozwoju została przedstawiona szerszej publiczności na początku grudnia podczas spotkania w głównej siedzibie marki ŠKODA.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię