Sprzedaż Porsche rośnie w pierwszym kwartale 2022 roku. Firma zwiększyła zarówno przychody ze sprzedaży, jak i zysk operacyjny w porównaniu z pierwszym kwartałem poprzedniego roku.
- Przychody Porsche sięgnęły 8,04 mld euro w I Q 2022 roku
- Najpopularniejszym modelem był Porsche Cayenne
- Elektryczny Taycan zajął trzecie miejsce ze sprzedażą na poziomie 9 470 sztuk
Sprzedaż Porsche w I kwartale 2022 roku
Przychody ze sprzedaży wzrosły z 7,73 do 8,04 mld euro, a zysk operacyjny z 1,26 do 1,47 mld euro. Stanowi to wzrost odpowiednio o 4,1 i 17,4 procent. Rentowność sprzedaży wzrosła z 16,2 proc. do 18,2 proc.
– Pomimo globalnych wyzwań, nadal jesteśmy na dobrej drodze. W pierwszym kwartale Porsche skorzystało w szczególności z silnego miksu sprzedaży, nieproporcjonalnego wzrostu w pozostałych segmentach biznesowych oraz pozytywnych efektów walutowych. Ze względu na wiele zewnętrznych wyzwań, na które nie mamy wpływu, trudno jest przedstawić prognozy. Niemniej jednak naszym celem jest osiągnięcie rentowności sprzedaży na poziomie co najmniej 15 procent w roku finansowym 2022 – mówi Lutz Meschke, Wiceprezes i Członek Zarządu odpowiedzialny za finanse i IT w Porsche AG.
Przeczytaj też: Porsche inwestuje w akumulatory przyszłości
Przeczytaj też: Porsche inwestuje 75 mln dolarów w e-paliwa
Najpopularniejsze modele Porsche
Aby zrealizować swoje wysokie oczekiwania dotyczące zysków w świetle wojny na Ukrainie, Porsche podjęło dodatkowe działania w celu zabezpieczenia wyników. Producent samochodów sportowych osiągnął wzrost przychodów pomimo spadku dostaw o pięć procent w porównaniu z rokiem ubiegłym; w pierwszym kwartale dostarczono klientom 68 426 pojazdów. Najlepiej sprzedającymi się modelami były Cayenne (19 029 sztuk) i Macan (18 329 sztuk). Na trzecim miejscu pod względem popularności znalazł się w pełni elektryczny Taycan (9 470 sztuk).
Nasza strategia elektromobilności przynosi efekty: 23 proc. wszystkich dostarczonych pojazdów było zelektryfikowanych – a 14 proc. w pełni elektrycznych – mówi Oliver Blume, Prezes Zarządu Porsche AG.
Firma jest więc na dobrej drodze do osiągnięcia swoich ambitnych celów. W 2025 r. połowa sprzedawanych samochodów Porsche ma być zelektryfikowana – w pełni elektryczna lub w postaci hybryd typu plug-in. Do 2030 r. udział wszystkich nowych pojazdów Porsche z całkowicie elektrycznym układem napędowym ma wynieść ponad 80 procent.