Tesla zaczęła oferować sprzedaż swoich samochodów na kredyt. Jak pisze South China Morning Post, firma Elona Muska, chce w ten sposób poszerzyć pulę nabywców w obliczu dużego popytu na samochody elektryczne. Niektóre produkty kredytowe Tesli wymagają zerowej zaliczki i mogą być spłacane w ciągu pięciu lat.

  • Tesla stawia w Chinach na opcje kredytowania zakupu Tesli
  • Sprzedaż Tesli w Chinach w we wrześniu wyniosła ponad 56 tys. samochodów
  • Tesla chce zwiększyć dostępność samochodów elektrycznych dla Chińczyków

Tesla uruchamia ofertę kredytowania dla swoich samochodów w Chinach. Elon Musk chce w ten sposób napędzić sprzedaż i sprawić, że elektryczne samochody będą dostępne dla szerszego grona


Według Chińskiego Stowarzyszenia Samochodów Osobowych sprzedaż Tesli we wrześniu wzrosła o 394 procent rok do roku, do ponad 56 000 sztuk. Jak pisze South China Morning Post, Tesla zaczęła oferować usługi finansowania samochodów w Chinach, aby jeszcze bardziej zwiększyć swoją sprzedaż. Produkty finansowe Tesli, w tym takie, które wymagają zerowej zaliczki, mają na celu uczynienie produkowanych w Szanghaju pojazdów Model 3 i Model Y, bardziej przystępne dla chińskich konsumentów.


Kupujący, którzy zdecydują się na kupno Modelu Y za 276 000 juanów w planie z zerową zaliczką, muszą płacić miesięczną ratę w wysokości 5 520 juanów, przez pięć lat. Oznacza to, że w tym przypadku zapłacą łącznie 331 200 juanów. Daje to roczną stopę procentową na poziomie 4 procent. W Chinach kontynentalnych Tesla nie może oferować usług finansowania, bez uzyskania zgody regulatora bankowego. Ludzie latami oszczędzali tam pieniądze na zakup samochodu, a dopiero w 2014 r. coraz większa liczba mieszkańców, zwłaszcza w wieku od 20 do 40 lat, zaczęła korzystać z usług finansowania zakupu samochodu. Trochę inna sytuacja jest w Hong Kongu.

Jak podaje South China Morning Post, kierownik sprzedaży w salonie Tesli HKRI, Taikoo Hui w Szanghaju, mówi, że niektórzy klienci chcą poznać szczegóły planów finansowania zakupu samochodów.


– W ciągu ostatnich kilku lat kredyty samochodowe zostały dobrze przyjęte przez młodych kierowców w Chinach. Działalność Tesli ma napędzać rozwój biznesu w Chinach – mówi Steve Shi, menedżer w firmie serwisowej Juchen Auto Trade.


Kredytowanie Tesli, a wynik sprzedaży w Chinach. Konkurencja pozostaje daleko w tyle; w tym NIO i Xpeng

Tesla ma także inne opcje kredytowania. Konsumenci mogą wybrać okres roczny z 50 proc. zaliczką. Mogą również zdecydować się na trzy lub pięć lat kredytowania, ale to wymaga zaliczki w wysokości co najmniej 20 procent.

Tesla, która dominuje w segmencie samochodów elektrycznych premium w Chinach, sprzedała we wrześniu 56 006 samochodów, co oznacza wzrost o 394 proc. Sama Tesla nie publikuje miesięcznych danych dotyczących sprzedaży w Chinach. Amerykański producent samochodów rozpoczął dostawy Modelu 3, montowanego w Shanghai Gigafactory, w grudniu 2019 r. W tym roku wprowadził także model Y.

Xpeng Motors, jeden z trzech chińskich rywali Tesli, odnotował wysoką sprzedaż w ciągu ostatnich kilku miesięcy, ale nadal pozostaje w tyle za amerykańską firmą. Producent samochodów z Kantonu dostarczył w październiku łącznie 10 138 pojazdów, drugi miesiąc z rzędu, po sprzedaży 10 412 sztuk we wrześniu. NIO z siedzibą w Szanghaju dostarczyło w zeszłym miesiącu 3667 pojazdów, co oznacza spadek o 27 proc. Z kolei trzeci konkurent Tesli – Li Auto z siedzibą w Pekinie – dostarczyło w październiku 7649 pojazdów, co oznacza wzrost o 107 procent rok do roku. W tym ostatnim przypadku sprzedaż była o 19 procent niższa niż rekordowa liczba 9433 sztuk ustanowiona w sierpniu.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię