Agencja Reuters pisze, że Tesla wzywa do serwisu 578 607 samochodów w Stanach Zjednoczonych. Amerykański regulator wskazuje, że piesi mogą nie słyszeć wymaganego dźwięku ostrzegawczego nadjeżdżającego samochodu z powodu głośnej muzyki lub innych dźwięków odtwarzanych przez funkcję „Boombox”.

  • Tesla przeprowadzi zdalną aktualizację oprogramowania w 500 000 samochodów
  • Poprawki wymaga funkcja „Boombox”
  • Amerykański regulator wskazuje, że piesi mogą nie usłyszeć nadjeżdżającej Tesli

Akcja serwisowa Tesli

Tylko w ciągu ostatnich czterech miesięcy Tesla przeprowadziła w USA 10 akcji serwisowych, z czego cztery w ciągu ostatnich dwóch tygodni. Tesla jest coraz bardziej kontrolowana przez National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). Tesla powiedziała, że nie miała żadnych informacji na temat wypadków, obrażeń, ani ofiar śmiertelnych związanych ze wskazanym problemem.

Tesla wycofuje niektóre pojazdy Modelu S, X, Y, Modelu 3 z lat 2017-2022. Funkcja Boombox umożliwia odtwarzanie dźwięków przez zewnętrzny głośnik, gdy pojazd jest w ruchu, co może zaciemniać wymagane dźwięki systemu ostrzegania pieszych.

Samochód Tesli Model S
Tesla Model S zdjęcie: Tesla
Tesla Model 3 - zdjęcie samochodu
Tesla Model 3. zdjęcie: Tesla

Tesla nie spełniła norm federalnych

NHTSA powiedział, że Tesla nie spełnia federalnych norm bezpieczeństwa dotyczących minimalnych wymagań dźwiękowych dla pojazdów elektrycznych.

Tesla przeprowadzi zdalną aktualizację oprogramowania, która wyłączy funkcję Boombox, gdy pojazd znajduje się w trybach jazdy, neutralnym i wstecznym. Wiele ostatnich napraw Tesli dotyczyło także problemów z oprogramowaniem.

NHTSA bada także system wspomagania kierowcy Autopilot i funkcję gier.

Samochód Tesla Model 3 zdjęcie
Tesla Model 3 zdjęcie: Tesla

Boombox Tesli do poprawy

Tesla wprowadziła „Boombox” w grudniu 2020 r., a NHTSA wysłała prośbę o informacje w tej sprawie już w styczniu 2021 r. W minionych miesiącach odbyło się kilka spotkań online na ten temat.

We wrześniu NHTSA zaktualizowała dochodzenie w tej sprawie. W październiku Tesla broniła zgodności Boomboxa z przepisami, ale ostatecznie zgodziła się na przeprowadzenie akcji serwisowej po dwóch dniach negocjacji, które odbyły się w zeszłym miesiącu.

Boombox korzysta z głośnika Pedestrian Warning System (PWS), a użytkownik samochodu może sam dostosowywać dźwięki.

Tesla X - zdjęcie samochodu
Tesla Model X zdjęcie: Tesla

Dźwięk samochodu elektrycznego – zagrożenie dla pieszych

Samochody elektryczne są często trudniejsze do usłyszenia przy niższych prędkościach. Zgodnie z zasadami narzuconymi przez Kongres producenci samochodów muszą dodawać funkcje specjalnego dźwięku do aut poruszających się z prędkością do 30 km na godzinę.

NHTSA powiedział, że przy wyższych prędkościach hałas opon, opór wiatru i inne czynniki eliminują potrzebę dźwięków ostrzegawczych.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię