Volkswagen wraca z elektrycznym up’em. Niemiecki producent uruchomił sprzedaż małego elektrycznego auta w Niemczech. Później czas na kolejne kraje.
- Volkswagen uruchomił sprzedaż elektrycznego up’a
- Samochód można obecnie zamawiać tylko w Niemczech
- Cena samochodu to ok. 27 tys. euro
Volkswagen wraca z elektrycznym up’em
Miesiąc temu pisaliśmy o doniesieniach na temat powrotu do gry elektrycznego Volkswagena up. Plotki potwierdziły się.
Do tej pory na całym świecie sprzedano ponad 80 000 egzemplarzy tego modelu. W Niemczech w 2021 roku e-up znalazł się na drugim miejscu pod względem liczby pojazdów całkowicie elektrycznych z największą liczbą nowych rejestracji.
W ostatnich latach samochód stał się absolutnym bestsellerem, powodując wydłużenie czasu dostawy nawet do 16 miesięcy. Z tego powodu Volkswagen tymczasowo zaprzestał przyjmowania nowych zamówień na mini pojazd pod koniec 2020 roku. Produkcja była kontynuowana przez cały 2021 r., aby przetworzyć portfel zamówień.
Elektryczny e-up – narazie tylko w Niemczech
E-up, który jest modelem z segmentu niższego, niż ID.3 jest już dostępny do zamówienia w Niemczech i będzie stopniowo wprowadzany także na inne rynki europejskie.
Wersja Style Plus posiada napęd elektryczny o mocy 61 kW/83 KM. Maksymalny zasięg WLTP wynosi do 258 kilometrów. Moment obrotowy e-up’a to 210 Nm, a wg norm auto zużywa na 100 km ok. 12,7 kWh.
Oprócz innych standardowych funkcji, model jest wyposażony we wtyczkę ładowania CCS do szybkiego ładowania, system ostrzegania o zjechaniu z pasa ruchu, klimatyzację Climatronic, wielofunkcyjną kierownicę pokrytą skórą i 15-calowe felgi aluminiowe „Blade”. Czas ładowania systemu akumulatorów do poziomu 60 proc, przy mocy ładowania DC 40 kW zajmuje 60 minut.
W przypadku prądu przemiennego ładowanie do 80 proc. z mocą 7,2 kW zajmuje nieco ponad cztery godziny. Cena katalogowa aktualnej wersji wynosi 26 895 euro z VAT (w Niemczech). W Niemczech dotacje do samochodów elektrycznych wynoszą 9 570 euro.
Elektryczna ofensywa Volkswagena
E-up jest kolejnym elementem elektrycznej ofensywy Volkswagena. Do tej pory firma sprzedała na całym świecie ponad pół miliona całkowicie elektrycznych pojazdów – w tym 263 000 nowych pojazdów typu BEV zarejestrowanych tylko w samym 2021 roku.
W ramach strategii ACCELERATE udział pojazdów typu BEV ma wzrosnąć do co najmniej 70 procent wszystkich dostaw marki Volkswagen w Europie do 2030 r.