Volkswagen ostrzega przed cięciami produkcji. Mają być one spowodowane globalnym kryzysem chipów oraz transformacją w kierunku elektromobilności.

  • Volkswagen ostrzega przed kolejnymi cięciami w produkcji
  • Cięcia spowodowane są brakiem chipów i dostosowywaniem zakładu do produkcji samochodów elektrycznych
  • Volkswagen zapowiedział, że nie będzie w 2022 roku dostarczyć tylu samochodów ile klienci chcieliby kupić – popyt znacząco rośnie
  • Volkswagen zbuduje drugą fabrykę samochodów elektrycznych w Wolfsburgu – w pobliżu swojej starej, historycznej

Produkcja Volkswagena w Wolfsburgu – duże wyzwanie

Herbert Diess, dyrektor generalny Volkswagena straszy, że Volkswagen będzie musiał zmierzyć się z dalszymi cięciami produkcji, z powodu kryzysu chipów w głównej fabryce w Wolfsburgu. Wszystko z powodu konieczności modernizacji fabryki do przyszłej produkcji samochodów elektrycznych.

Zdjęcie Herberta Diessa szefa Volkswagena
Herbert Diess dyrektor generalny Grupy Volkswagen zdjęcie: Volkswagen

Automotive News Europe pisze, że podczas gdy VW poczynił postępy w zarządzaniu wąskim gardłem komponentów, sytuacja w jego niemieckiej siedzibie w Wolfsburgu pozostaje wciąż trudna – powiedział w środę Diess.

Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu - zdjęcie
Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu – zdjęcie

Przeczytaj też: Volkswagen płaci premię za koronawirusa. Pracownicy dostaną po 500 euro na głowę

Mało samochodów, a chętnych przybywa

Dyrektor generalny Volkswagen AG wskazuje także, że w 2022 roku firma nie będzie w stanie dostarczyć tylu samochodów, ile mogłaby sprzedać. Diess widzi jednak pewne możliwości na podniesienie poziomu produkcji.

Wskazał także, że należące do Volkswagena marki premium takie jak Porsche, Audi, Bentley i Lamborghini zostały już wyprzedane na bieżący, 2022 rok.

Volkswagen poprawił także technologicznie swój sposób funkcjonowania. Firma zainwestowała w nowoczesny system wczesnego ostrzegania o pojawiających się potencjalnych brakach w zamówieniach. Ponadto podobnie jak ma to miejsce u innych producentów, Volkswagen wprowadził alternatywny do brakujących chipów – jest ich już 150.

Elektryczny Volkswagen ID.4
Elektryczny Volkswagen ID.4 – produkcja. zdjęcie: Volkswagen

Przeczytaj też: Ważny moment w życiu Volkswagena. W Zwickau rusza produkcja elektrycznego modelu ID.5, a fabryka przeszła transformację

Produkcja Volkswagena w Wolfsburgu w dół

Rada zakładowa Volkswagena podała, że w ubiegłym roku w Wolfsburgu zjechało z taśmy łącznie o 330 000 samochodów mniej niż pierwotnie planowano. Jest to efekt problemów w dostawach i braku chipów.

Daniela Cavallo szefowa związkowej Rady Zakładowej podkreślała jednak, że zakład w Wolfsburgu będzie miał wiodące miejsce w całej Grupie. Zwróciła się także do zarządu, o wypłatę rekompensat dla pracowników, którzy z powodu wprowadzenia cięć na nocnej zmianie, mniej zarobili. Dotyczy to ok. 5000 osób.

Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu zdjęcie
zdjęcie: Volkswagen

Przeczytaj też: Volkswagen miał gorszy rok w Polsce. Sprzedaż w 2021 roku spadła, ale rośnie liczba elektryków

Produkcja samochodu elektrycznego Volkswagen ID.5 w fabryce w Zwickau
W Zwickau Volkswagen uruchomił produkcję samochodów elektrycznych

Nowa fabryka samochodów elektrycznych w Wolfsburgu

Wokół fabryki Volkswagena w Wolfsburgu toczą się nerwowe rozmowy. Wszystko za sprawą wcześniejszych zapowiedzi Herberta Diessa, że zakład mogą czekać redukcje miejsc pracy. To doprowadziło do sporu ze związkowcami. Obecnie Volkswagen chce wybudować całkiem nową fabrykę samochodów elektrycznych, ale w pobliżu starego zakładu. Jej przepustowość produkcyjna będzie wynosić ok. 250 000 samochodów elektrycznych rocznie. Ma to zabezpieczyć przyszłość miejsc pracy w Wolfsburgu.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię