Porsche przejęło udziały w amerykańskiej firmie Group14 Technologies. Jest to producent zaawansowanej technologi krzemowo-węglowych do akumulatorów litowo-jonowych.

  • Porsche inwestuje w producenta technologii akumulatorowej
  • Amerykańska firma Group14 Technologies chce wybudować drugą fabrykę
  • Nowe akumulatory mają być wydajniejsze i szybciej się ładować

Porsche inwestuje w firmę Group14 Technologies

Porsche nabywa udziały w amerykańskiej firmie Group14 Technologies, produkującej zaawansowane technologie krzemowo-węglowe do akumulatorów litowo-jonowych. Jako główny inwestor Porsche kieruje rundą finansowania serii C, w której kilka firm zainwestuje łącznie 400 mln dolarów (ok. 328 mln euro).

Firma Group14 Technologies, której siedziba znajduje się w Woodinville w stanie Waszyngton, zamierza wykorzystać wzrost kapitału do przyspieszenia światowej produkcji materiałów anodowych do akumulatorów litowo-jonowych. Przed końcem roku Grupa14 położy fundamenty pod kolejną fabrykę produkującą materiały aktywne do akumulatorów. W przyszłości amerykańska firma będzie również zaopatrywać Grupę Cellforce z Tybingi, w której Porsche posiada większościowy udział. 

Cellforce została założona w 2021 roku przez Porsche i Customcells Holding. Od 2024 r. spółka joint venture zamierza produkować samodzielnie opracowane wysokowydajne ogniwa akumulatorowe z anodami krzemowymi do produkcji małoseryjnej, sportów motorowych i pojazdów o wysokich osiągach. Oczekuje się, że ogniwa akumulatorowe Cellforce będą stosowane w pojazdach Porsche z napędem elektrycznym.

Innowacyjna technologia akumulatorów

Na rynku o szybko rosnącym popycie, współpraca z Group14 zapewnia firmie Cellforce dostęp do wysokiej jakości technologii przyszłości, która sprawi, że następna generacja ogniw akumulatorowych będzie znacznie bardziej wydajna niż obecnie stosowane akumulatory litowo-jonowe. Chemia nowych ogniw opiera się na krzemie jako materiale anodowym. Może to znacznie zwiększyć gęstość mocy w porównaniu z bateriami produkowanymi obecnie seryjnie. 

Przyszłe akumulatory będą więc w stanie zmagazynować więcej energii przy zachowaniu tych samych wymiarów, a zatem będą miały większy zasięg, niż akumulatory dostępne obecnie na rynku. Innowacyjny skład chemiczny zmniejsza również opór wewnętrzny akumulatora, dzięki czemu może on przyjąć więcej energii podczas rekuperacji, a jednocześnie szybciej się ładuje.

Charakterystyczne właściwości nowej chemii ogniw to szybkie ładowanie, wysoka wydajność i niska masa, co przekłada się bezpośrednio na rdzeń marki Porsche. Są one zgodne z celami rozwojowymi, które zapisujemy w specyfikacjach naszych przyszłych elektrycznych samochodów sportowych – mówi Michael Steiner, Członek Zarządu ds. Badań i Rozwoju.

O firmie Group14 Technologies

Grupa14 prowadzi zakład produkcyjny na skalę komercyjną w stanie Waszyngton. Kolejna fabryka zostanie uruchomiona w Korei Południowej w 2022 roku. Oprócz Porsche w obecnej rundzie finansowania uczestniczy kilka innych firm – od globalnych inwestorów finansowych po inwestorów strategicznych z branży akumulatorów (OMERS Capital Markets, Decarbonization Partners, Riverstone Holdings LLC, Vsquared Ventures, Moore Strategic Ventures i inni).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię