Toyota zbuduje nową, wodorową ciężarówkę. Japońska firma razem z Isuzu, DENSO, Hino oraz Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) rozpoczęły prace rozwojowe nad silnikami wodorowymi do dużych ciężarówek. Firmy uważają, że spalinowe silniki na wodór do ciężkiego transportu drogowego będą stanowiły jeden z efektywnych sposobów na osiągnięcie neutralności węglowej w transporcie. Commercial Japan Partnership Technologies Corporation to spółka joint venture Toyoty, Isuzu i Hino.
- Toyota z partnerami pracuje nad wodorową ciężarówką
- Samochód będzie wyposażony w spalinowy silnik wodorowy
- Firmy pracują też nad wodorowym autobusem
Wodorowa ciężarówka z silnikiem spalinowym
Zanim motoryzacja stanie się w pełni bezemisyjna, producenci sięgają po różne technologie napędowe. Toyota i jej partnerzy chcą poszerzyć tę gamę o kolejną opcję – spalinowe silniki na wodór, które nie emitują dwutlenku węgla.
Toyota rozpoczęła prace nad silnikami wodorowymi od testowania ich w wyścigowej Corolli, której udział w japońskiej serii wyścigów długodystansowych Super Taikyu Series wykorzystuje do nieustannego doskonalenia technologii wodorowego silnika spalinowego. Jednocześnie producent pozyskuje do współpracy kolejnych partnerów specjalizujących się w technologiach wodorowych oraz w produkcji i transporcie wodoru.
Współpraca Toyoty, Uzusu, DENSO, Hino nad technologiami wodorowymi
Firmy Toyota, Isuzu, DENSO, Hino i CJPT łączy wspólna wizja bezemisyjnej gospodarki, osiągniętej przynajmniej częściowo dzięki technologiom wodorowym. Firmy te są zdania, że spalinowe silniki wodorowe stanowią jedno z praktycznych rozwiązań, dlatego łączą swój potencjał i specjalistyczną wiedzę, aby wspólnie skomercjalizować tę technologię w dużych ciężarówkach.
Toyota współpracuje z firmami Isuzu, DENSO i Hino w wielu innowacyjnych projektach, które przyspieszają rozwój transportu ciężarowego i technologii wodorowych. Razem z Isuzu i Hino pracuje nad niskopodłogowym autobusem miejskim z elektrycznym napędem wodorowym, opartym na ogniwach paliwowych Toyoty.
Jego produkcja rozpocznie się w 2024 roku. Trzy firmy zajmują się także komercjalizacją systemu automatycznego generowania map HD w samochodach dostawczych oraz wspólnie zaangażowały się w budowę w prefekturze Fukushima wodorowego miasta przyszłości, którego funkcjonowanie będzie oparte na technologiach wodorowych i wodorze produkowanym w tym regionie.