Niemiecki przewoźnik Stadtwerke Aschaffenburg Verkehrs zdecydował się na zakup 12 autobusów wodorowych Solarisa. Dziesięć Urbino 12 hydrogen i dwa Urbino 18 hydrogen wyjadą na ulice jednego z większych miast w regionie Dolnej Frankonii. To pierwsze w historii zamówienie Solarisa na 18-metrowe autobusy napędzane wodorem, które pojawiły się na rynku jesienią ubiegłego roku.

  • Solaris dostarczy 12 autobusów wodorowych do Aschaffenburga
  • Autobusy wodorowe wyjadą na ulice już w 2024 roku
  • Jednostki wodorowe Urbino 12 będą wyposażone w zestaw ogniw paliwowych o mocy 70 kW, natomiast autobusy wodorowe Urbino 18 będą mogły pochwalić się modułem ogniw paliwowych o mocy 100 kW

Solaris dostarczy wodorowe autobusy do Aschaffenburga

Przewoźnik z Aschaffenburga podpisał umowę na zakup łącznie 12 autobusów wodorowych Solarisa. Dziesięć pojazdów wodorowych Urbino 12 oraz dwa 18-metrowye Urbino 18 hydrogen wyjadą na ulice niemieckiego miasta już w 2024 roku. Umowa podpisana z Aschaffenburgiem jest jednocześnie pierwszym zamówieniem producenta na przegubową wersję tych napędzanych wodorem autobusów.

Wodór potrzebny do napędzania autobusów jest przechowywany w postaci gazowej w zbiornikach, zamontowanych na przedniej części dachu pojazdu. Jednostki wodorowe Urbino 12 będą wyposażone w zestaw ogniw paliwowych o mocy 70 kW, natomiast autobusy wodorowe Urbino 18 będą mogły pochwalić się modułem ogniw paliwowych o mocy 100 kW. W momentach zwiększonego zapotrzebowania na energię elektryczną ogniwo paliwowe będzie wspomagane przez jedną bądź dwie baterie Solaris High Power – o pojemności 30 kWh każda – w zależności od długości autobusu.

Solaris Urbino 12 hydrogen
Solaris Urbino 18 hydrogen
Solaris Urbino 18 hydrogen

Wodorowe autobusy Solaris

W standardzie we wnętrzu pojazdu znajdzie się klimatyzacja, kamery monitorujące przedział pasażerski i bezpośrednie sąsiedztwo autobusu, a także zaawansowany system komunikacji pasażerskiej. Ponadto, dzięki systemowi automatycznego zliczania pasażerów, kierowca zawsze będzie poinformowany o liczbie pasażerów znajdujących się aktualnie na pokładzie. Przewidziano również przestrzeń do jednoczesnego przewozu wózka inwalidzkiego i wózka dziecięcego lub roweru. Ponadto pojazdy będą wyposażone w porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Autobusy przeznaczone dla Aschaffenburga będą dodatkowo wyposażone w zaawansowane systemy, takie jak kamery zamiast lusterek czy system MobileEye Shield+, który ostrzega kierowcę za każdym razem, gdy w pobliżu autobusu zostanie wykryty obiekt.

Autobusy wodorowe są istotnym elementem oferty e-mobilności Solarisa i propozycją dla miast, które dążą do osiągnięcia zeroemisyjnego systemu transportu publicznego. Od momentu wprowadzenia na rynek jesienią 2022 roku, model Urbino 18 hydrogen cieszy się rosnącym zainteresowaniem na całym rynku europejskim. Jeśli chodzi o autobusy wodorowe Solaris Urbino 12, to z ponad 200 zamówionych dotychczas jednostek, 100 pojazdów jeździ już po trasach m.in. w Bolzano we Włoszech, Kolonii i Wuppertalu w Niemczech, w prowincji Holandia Południowa oraz w polskim Koninie.

Solaris Urbino 18 hydrogen
Solaris Urbino 18 hydrogen
Solaris Urbino 18 hydrogen
Solaris Urbino 18 hydrogen

Zobacz też: Porsche Vision Gran Tourismo

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię