Hertz rozmawia obecnie z Teslą w sprawie harmonogramu dostaw pojazdów elektrycznych – pisze Wall Street Journal. Gazeta, powołując się na osoby zbliżone do tematu, wskazuje, że obie firmy próbują ustalić tempo szybkości realizowania dostaw aut do wypożyczalni Hertza. Hertz już reklamuje elektryczną Teslę na swojej stronie.
- Hertz z Teslą uzgadnia harmonogram dostaw elektrycznych modeli Tesli
- Elon Musk powiedział w poniedziałek, że umowa z Hertzem nie została jeszcze podpisana
- Hertz zaczął już reklamować swoją flotę Tesli
Elektryczne Tesle dla Hertza – umowy trwają
Agencja Reuters poprosiła firmę Hertz oraz Teslę o komentarz do doniesień WSJ. Żadnych z firm jednak nie odpowiedziała. W ubiegłym tygodniu Hertz podał, że złożył początkowe zamówienie na 100 000 samochodów Tesli. Tymczasowy dyrektor generalny Hertza, Mark Fields, powiedział agencji Reuters, że zamówienie będzie dotyczyło przede wszystkim Modelu 3. Ogłoszenie wywołało błyskawiczny wzrost akcji producenta samochodów, pomagając Tesli przekroczyć 1 bilion dolarów wartości rynkowej.
Burza medialna rozpętała się jednak po tym, jak szef Tesli, Elon Musk, napisał w poniedziałek na Twitterze, że jego firma nie podpisała umowy z Hertzem. Zatrzymało to giełdowy rajd Tesli. Jej akcje spadły o 4 proc. na wczesnym etapie
Musk napisał na Twitterze: „Jeśli coś (red. z tych wzrostów) jest oparte o Hertz, chciałbym podkreślić, że żadna umowa nie została jeszcze podpisana”.
Jednak Hertz powiedział w oświadczeniu, że dostawy Tesli już się rozpoczęły.
„Widzimy bardzo silny, popyt na Tesle w naszej flocie do wynajęcia, co odzwierciedla zapotrzebowanie rynku na pojazdy Tesli – napisał Hertz.
Umowy z Teslą nie ma?
Tymczasowy dyrektor generalny Hertza, Mark Fields, powiedział Reuterowi w zeszłym tygodniu, że zamówienie będzie obejmować przede wszystkim Model 3. Biorąc pod uwagę, że najtańszy sedan Model 3 Tesli zaczyna się od około 44 000 dolarów, zamówienie może być warte około 4,4 miliarda dolarów, gdyby zamówienie dotyczyło wyłącznie tego sedana, przeznaczonego na rynek masowy.
– Tesla ma znacznie większy popyt niż produkcję, dlatego będziemy sprzedawać samochody Hertzowi po takiej samej marży, jak konsumentom – powiedział Musk.
W tym samym czasie Tesla wycofuje prawie 12 000 samochodów sprzedanych w USA od 2017 roku, z powodu błędu. Zdaniem amerykańskiej National Highway Traffic Safety Administration, błąd ten może spowodować fałszywe ostrzeganie o kolizji lub nieoczekiwane uruchomienie automatycznego systemu hamowania awaryjnego.
Jak pisze Reuters, Hertz zaczął już reklamować swoją flotę Tesli na stronie internetowej oraz w reklamach na serwisie YouTube.
Elektryczne Tesle z Hertz dla Ubera
W ubiegłym tygodniu amerykańska firma Uber podała, że podpisała partnerstwo z wypożyczalnią Hertz. Do Ubera ma trafić 50 tys. elektrycznych Tesli. Jak pisaliśmy na AutoElectroMoto.pl, kierowcy Ubera mieli przesiąść się na Tesle już od 1 listopada. Wynajem elektryków, miał zostać uruchomiony w miastach:
- Los Angeles,
- San Francisco,
- San Diego
- i Waszyngtonie.
Ceny najmu, z jakiego mogą korzystać kierowcy Ubera, zaczynają się od 334 dolarów tygodniowo, łącznie z ubezpieczeniem i konserwacją. Uber wskazywał, że mają one spaść do 299 dolarów tygodniowo, albo nawet i mniej. Uber zapowiedział, że do 2025 r. zainwestuje na całym świecie 800 milionów dolarów, aby pomóc kierowcom na całym świecie przejść się na pojazdy elektryczne.