Sprzedaż Volvo wzrosła o 12,6 procent w ciągu pierwszych 10 miesięcy 2021 r. Jak podaje koncern, udział samochodów zelektryfikowanych przekracza 25 proc. wszystkich sprzedanych egzemplarzy.

  • Volvo odnotowało wzrost sprzedaży na poziomie 12,6 proc. w okresie od stycznia do października 2021 roku
  • 25 proc. sprzedanych w tym czasie samochodów Volvo, stanowiły modele zelektryfikowane
  • Volvo sprzedało 18 261 typowo elektrycznych samochodów do końca października

Sprzedaż Volvo

Volvo sprzedało do końca października łącznie 581 464 samochody. Jest to wzrost o 12,6 procent, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

W październiku globalna sprzedaż Volvo sięgnęła 50 815 samochodów, co oznacza spadek o 22,2 procent, w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Spadek był związany z niedoborem komponentów.

Elektryczne Volvo – sprzedaż rośnie

Firma odnotowała również wzrost sprzedaży samochodów zelektryfikowanych. Udział samochodów z całkowicie elektrycznym lub hybrydowym układem napędowym typu plug-in, wyniósł 25,5 proc. wszystkich sprzedanych na świecie samochodów.

Sprzedaż w pełni elektrycznych modeli Volvo, osiągnęła 3,1 procent udział w ogólnej sprzedaży. Do końca października sprzedano łącznie 18 261 samochodów elektrycznych szwedzkiej marki. W październiku, udział ten wzrósł do 5,6 proc., osiągając wynik 2841 sprzedanych samochodów. Wzrost ten związany był z planowanym wzrostem produkcji, a także w październiku Volvo rozpoczęło również produkcję w pełni elektrycznego C40 Recharge w Gandawie.

Sprzedaż Volvo wg rynków

Sprzedaż Volvo w Stanach Zjednoczonych wyniosła do końca października 104 066 samochodów. Jest to wzrost o 23,5 procent rdr. W Chinach w tym czasie sprzedaż wyniosła 143 616 samochodów, co stanowi wzrost o 10,5 procent. W Europie Volvo sprzedało 242 495 samochodów, w pierwszych 10 miesiącach roku, co stanowi wzrost o 6,1 procent. Ożywienie popytu odnotowano na rynkach takich, jak Szwecja i Wielka Brytania.

Na całym świecie najlepiej sprzedającym się modelem Volvo w tym okresie, był model XC60. W okresie od stycznia do października Volvo sprzedało łącznie 177 995 modelu XC60. Na drugim miejscu uplasował się model XC40, z łączną sprzedażą 170 907 sztuk.

Volvo na giełdzie

W ubiegłym tygodniu Volvo zadebiutowało na giełdzie. Akcje firmy na początku sesji wzrosły o 22 proc. Cena emisyjna została ustalona na poziomie 53 koron, zaś na debiucie notowania urosły do poziomu 64,70 koron. Volvo zakończyło swój pierwszy dzień notowań na poziomie 65,2 koron.

Hakan Samuelsson prezes Volvo powiedział, że wyniki debiutu giełdowego pokazały, że Volvo wybrało właściwą drogę transformacji. Podkreślił, że inwestorzy znacznie chętniej inwestują swoje środki w producentów samochodów elektrycznych, niż w tradycyjnych producentów aut.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię