W dobie ciągłych wyzwań związanych z pandemią i niedoborem półprzewodników Volkswagen spodziewa się po raz pierwszy od 2013 r., odnotować pozytywny wynik finansowy w Ameryce Łacińskiej. Koncern zainwestuje dodatkowo około 1 miliarda euro w ciągu najbliższych pięciu lat, aby wzmocnić swoją konkurencyjność na tamtym rynku. Projekty związane z cyfryzacją i dekarbonizacją w Ameryce Południowej, mają zostać dodatkowo wzmocnione.

  • Volkswagen podkreśla, że oczekuje osiągnięcia zysku w 2021 roku
  • Firma nie podaje, jak duży będzie zysk netto
  • Volkswagen chce zainwestować w Ameryce Południowej 1 mld euro do 2026 roku.

Zysk wynik Volkswagena w Ameryce Południowej

Po głębokiej recesji w 2013 roku, Volkswagen oczekuje zysków na rynku Ameryki Południowej w roku obrotowym 2021. Sukces ten jest po części związany z systematycznym obniżaniem kosztów stałych, a także dostosowywaniem mocy produkcyjnych w sześciu zakładach w tamtym regionie. Środki płyną tam w ramach programu restrukturyzacji. Volkswagen rozpoczął w 2017 roku nową kampanię modelową, aby radykalnie odnowić swoje portfolio produktowe: w ciągu czterech lat zadebiutowało 20 nowych modeli dostosowanych do potrzeb rynku południowoamerykańskiego, większość z nich produkowanych jest lokalnie, w zakładach Volkswagena w Brazyli.

– Rentowne regiony są kluczowym czynnikiem sukcesu w naszej strategii, ponieważ musimy zapracować na transformację. Oczekiwany zysk w Ameryce Łacińskiej to bardzo ważny kamień milowy na drodze do trwałej, konkurencyjnej rentowności Volkswagena – mówi Ralf Brandstätter

Volkswagen i nowa gamą pojazdów

Volkswagen kontynuuje swoją strategię w Ameryce Łacińskiej, koncentrując się na budowaniu portfolio produktów dostosowanych do potrzeb regionu. Firma wprowadzi na rynek od 2023 roku nową rodzinę kompaktowych samochodów. Pierwszym modelem jest Polo Track, oparty na platformie MQB. Dzięki temu Volkswagen do Brasil będzie mógł rozwijać szybko rosnący segment rynku. Korzystanie z platformy MQB to także oszczędność kosztów rozwoju. Polo Track ma być produkowany w zakładzie w Taubaté w Brazylii.

– Wysoki poziom przyszłych inwestycji pokazuje, jak wielkie znaczenie dla Volkswagena ma rynek Ameryki Łacińskiej. Opiera się on na trzech kluczowych czynnikach sukcesu: doskonałej produktywności naszych zakładów osiągniętej dzięki konsensusowi ze związkami zawodowymi, znakomitych wynikach całego zespołu oraz naszej silnej koncentracji na życzeniach klientów z Ameryki Łacińskiej – mówi Pablo di Si, prezes i dyrektor generalny Volkswagen Latin America.

Volkswagen inwestuje w Ameryce Południowej

Oprócz rozszerzenia portfolio produktów Volkswagen przyspiesza również tempo transformacji, w stronę zorientowanego na oprogramowaniu dostawcy zrównoważonej mobilności. Volkswagen inwestuje w istniejące Centrum Badań i Rozwoju Biopaliw zlokalizowane w Ameryce Łacińskiej. Biopaliwa mają pomóc w zbudowaniu swego rodzaju pomostu do wkroczenia w erę elektryczności, szczególnie w regionach, w których podróżowanie wiąże się z pokonywaniem dużych odległości, gdzie sieci ładowania nie są rozpowszechnione i gdzie poziom dostaw zielonej energii jest niski. Zarówno flota, jak i firma mają być neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku.

– Dzięki „Way To Zero” jesteśmy zobowiązani do zapewnienia zrównoważonej mobilności dla wszystkich. Bioetanol jest ważnym, regionalnym uzupełnieniem naszej strategii, dotyczącej energii elektrycznej, ponieważ zmniejsza emisję dwutlenku węgla nawet o 90 proc., w porównaniu z benzyną. To doskonały przykład idei: „myśl globalnie – działaj lokalnie” – powiedział Pablo di Si.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię