Volkswagen zwolni 2000 osób. Niemiecki producent przygotowuje redukcję etatów w swojej spółce Cariad, zajmującej się tworzeniem oprogramowania. W ostatnim czasie przeżywa ona problemy. 

Volkswagen zwolni 2000 osób

Jak donosi Agencja Reuters, Volkswagen zwolni 2000 osób w swojej jednostce odpowiedzialnej za tworzenie oprogramowania. Redukcja etatów w Cariad w ramach wdrażanej restrukturyzacji odbije się negatywnie na już i tak opóźnionych pracach w ramach opracowywania architektur oprogramowania. Zarząd zatwierdził już plan na środowym posiedzeniu. Zwolnienia mają zacząć się od początku 2024 roku i będą trwać do 2025 roku. Plan redukcji czeka obecnie na zgodę rady zakładowej, która wynegocjowała gwarancję zatrudnienia dla pracowników do połowy 2025 roku. 

Problemy Cariad

Reuters podaje, że zupełnie nowa architektura oprogramowania 1.2, która miała znaleźć się w najnowszym Audi Q6 e-tron oraz elektrycznej wersji Porsche Macan. Jej wdrożenie ma być opóźnione o 16-18 tygodni. Tymczasem kolejna w kolejce architektura 2.0, która miała się pierwotnie pojawić w 2025 roku, ma być obecnie zupełnie przebudowywana. Podobny los spotkał także nową platform systemów SSP. Na niej miały opierać się przyszłe modele aut elektrycznych, począwszy od przełomowego Trinity. 

Dodał, że przebudowie podlega także nowa platforma systemów skalowalnych (SSP), na której miały opierać się wszystkie przyszłe modele, począwszy od nowej elektrycznej Trinity.

Biuro prasowe Cariad nie skomentowało doniesień na temat zwolnień. Powiedziało jedynie, że Peter Boh, który jest szefem spółki, pracuje nad planem transformacji firmy. 

Reuters podaje, że spółka Cariad, która powstała jeszcze za czasów byłego prezesa Grupy Volkswagen – Herberta Diessa – przekroczyła swój budżet. Nie zrealizowała ona także postawionych przed nią celów w zakresie wprowadzenia nowego oprogramowania. Na początku tego roku Volkswagen mianował Boscha, byłego szefa produkcji w marce Bentley, na szefa jednostki, starając się przywrócić Cariad na właściwe tory.

Zwolnienia w Zwickau

Problemy Cariad to nie jedyne zmartwienie pracowników Volkswagena. We wrześniu pisaliśmy, że Automobilwoche podawało, że zakład w Zwickau jest w trudnej sytuacji z powodu malejącego popytu na auta. Do zwolnienia miało iść 269 etatów, a sam zakład miał rozważyć także wdrożenie zmian w pracy zmianowej. Główną przyczyną zwolnień i malejącej liczby zamówień jest przede wszystkim inflacja i malejące dopłaty do zakupu aut elektrycznych. Istotne jest to, że niemieckim Zwickau produkcja skupia się wyłącznie na samochodach elektrycznych. Powstają tam m.in. modele Audi, Cupry i Volkswagena. W Zwickau zatrudnienie na umowach tymczasowych znalazło obecnie około 2200 osób. Łącznie pracuje około 10 700 osób.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię