Bolt od 1 stycznia przeszedł rewolucję. Firma wprowadziła ostrzejsze przepisy dotyczące swoich kierowców. Każdy z nich, musi być zweryfikowany według nowych zasad
- Bolt od 1 stycznia wprowadził ostrzejsze przepisy dla swoich kierowców
- Każdy kierowca musi posiadać licencję taxi, jeśli jeździ w mieście, w którym takie dokumenty są obowiązkowe
- Wszyscy kierowcy muszą przechodzić nową formę weryfikacji
Bolt zmienia reguły pracy kierowców od 1 stycznia
Począwszy od północy 1 stycznia, dostęp do platformy utracili kierowcy, którzy nie dostarczyli koniecznych dokumentów, wymaganych przez zapowiedziane w listopadzie nowe standardy Bolta. Zgodnie z nowymi wytycznymi usługi przewozowe mogą świadczyć jedynie kierowcy, którzy przeszli zaostrzoną weryfikację, która ma zaowocować wyższym poziomem bezpieczeństwa w przejazdach i wyznaczeniu nowego standardu dla całej branży.
Dotychczas, zgodnie ze znowelizowana ustawą o transporcie, kierowcy musieli dostarczyć: zdjęcie lub skan prawa jazdy, zaświadczenie o niekaralności, dowód osobisty lub paszport. Wśród nowych wymagań Bolt żąda od kierowców znacznie szerszego pakietu dokumentów:
- licencji na wszystkie gminy gdzie flota lub kierowca chce świadczyć swoje usługi (licencja musi być wpisana do rejestru CEIDG),
- potwierdzenia przejścia badań medycznych i psychotestów,
- identyfikatora kierowcy taxi w miastach, gdzie on obowiązuje,
- zdjęcia prawidłowo oznaczonego auta,
- zdjęcia tyłu dowodu rejestracyjnego.
Ponadto, kierowcy korzystający z aplikacji Bolt zobowiązani są również do przestrzegania Standardów bezpieczeństwa w przewozie osób taksówką, które stanowią zbiór zasad obowiązujących użytkowników platformy.
— Jako lider na rynku przewozu osób jesteśmy zobowiązani, aby być tą firmą, która wyznaczy nowe standardy w branży. Zaostrzenie wymogów wobec kierowców i flot potwierdza, że Bolt traktuje poważnie swoje zobowiązanie z marca br., zawarte w Standardach bezpieczeństwa w przewozach osób taksówką. Bezpośrednie przełożenie na kwestie bezpieczeństwa ma weryfikacja osób świadczących usługi na platformie oraz pojazdów. Postanowiliśmy zatem wyznaczyć w tym zakresie nowe, inspirujące całą branżę standardy i tym samym zablokowaliśmy dostęp do platformy kierowcom, którzy nie dostarczyli dodatkowych dokumentów — mówi Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.
Bolt i pierwszy Punkt Obsługi Kierowców w Warszawie
Bolt w grudniu uruchomił w Warszawie pierwszy Punkt Obsługi Kierowców. Łącznie tego typu placówek w największych polskich miastach ma być dwanaście. Punkty Obsługi Kierowców Bolt mają za zadanie fizyczną weryfikację dokumentacji kierowców świadczących usługę przejazdów za pośrednictwem aplikacji Bolt, a w rezultacie poprawę jakości i bezpieczeństwa usługi. Jest to element szerszych działań firmy na rzecz poprawy jakości przejazdów, w które firma zainwestuje w naszym kraju łącznie 10 milionów złotych.
W każdym z 12 punktów obsługi kierowców pracownicy Bolt będą weryfikować między innymi ważność prawa jazdy, identyfikatora taxi, badań koniecznych do wykonywania usługi oraz prawa pobytu. Pracownik punktu obsługi kierowców będzie również sprawdzał odpowiednie oznakowanie samochodu, którym wykonywana jest usługa przejazdów za pośrednictwem aplikacji Bolt.