Lamborghini SC63 to najnowsze dzieło włoskiego producenta zaprojektowane na Goodwood Festiwal of Speed. Samochód wyposażono w napęd hybrydowy i przeznaczone jest na długodystansowych wyścigów, typy Le Mans. Auto ma zadebiutować w tym legendarnym wyścigu już w przyszłym roku. Prezes Lamborghini chwali się, że najnowszy prototyp jest najbardziej zaawansowanym modelem auta wyścigowego, jakie kiedykolwiek powstało w Sant’Agata Bolognese.
Nowe Lamborghini SC63
Lamborghini SC63 jest odpowiedzią na strategię włoskiej marki pod nazwą Direzione Cor Tauri, którą zaprezentowano już w 2021 r. Strategia zakłada przyspieszenie działań na rzecz elektryfikacji. Lamborghini chce posiadać w pełni hybrydową ofertę samochodów już w przyszłym roku.
Lamborghini SC63 jest także nową ofertą włoskiego producenta, jeśli chodzi o sporty motorowe.
Innowacyjny projekt Lamborghini SC63
Samochód wyposażono w zupełnie nowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 3,8 litra. Stworzono go specjalnie z myślą o sportach motorowych. Zamontowane w nim turbosprężarki ustawiono pod kątem osi silnika. Ma to znacznie poprawić ich serwisowanie oraz chłodzenie. Tego typu rozwiązanie ma także pomóc w obniżeniu masy i środka ciężkości auta.
Poprawiona aerodynamika ma pomóc w osiągnięciu jak najwyższego poziomu przyczepności opon, co ma przełożyć się na wyniki samochodu w czasie wyścigów.
Samochód wyposażono w układ hybrydowy marki Bosh, co jest standardowym rozwiązaniem, jeśli chodzi o samochody należące do kategorii LMDh, ma ograniczoną moc do 680 KM. Skrzynia biegów została specjalnie przerobiona przez inżynierów Lamborghini, by poprawić działanie przełożeń i poślizgu mechanizmu różnicowego.
Układ hamulcowy i osiem chłodnic
Układ hamulcowy w najnowszym Lamborghini SC63 był jednym z największych wyzwań, z jakim musieli zmierzyć się specjaliści z Lamborghini. Musi on być niezwykle wytrzymały, a celem było osiągnięcie kompromisu w zakresie chłodzenia oraz wagi, a także wytrzymałości.
Lamborghini SC63 posiada także specjalny system ośmiu różnych chłodnic, z których dwie są międzystopniowe. Auto wyposażono także w jedną chłodnicę skrzyni biegów, jedną systemu odzyskiwania energii, jeden skraplacz klimatyzacji, a także dwie chłodnice wody. SC63 posiada także specjalną chłodnicę systemu magazynowania energii.
Prezes Lamborghini Stephan Winkelmann podkreślił, że najnowszy model SC63 jest najbardziej zaawansowanym modelem auta wyścigowego, jakie kiedykolwiek powstało w stajni Lamborghini.
SC63 zaprojektowano i opracowano w celu zaoferowania jak najszerszego „okna operacyjnego”, co ma pomóc zoptymalizować osiągi. Przed testami na torze przeprowadzono intensywne prace rozwojowe w wirtualnym świecie przy użyciu symulatora Driver in the Loop (DiL).
Nowe Lamborghini w sportach motorowych
Najnowsze Lamborghini SC63 ma wziąć udział w wyścigach w klasie hypercar w czasie Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA 2024. Samochód wystartuje też w czasie 24-godzinnego Le Mans, a także w IMSA WeatherTech Sports Car Championship Endurance Cup w klasie GTP. Zespół Iron Lynx pochodzący z Włoch, także będzie startował na modelu Lamborghini SC63 w zawodach międzynarodowych. Za kierownicą samochodu usiądą tacy kierowcy jak m.in. Mirko Bortolotti, Romain Grosjean, Andrea Caldarelli oraz Daniił Kvyat.
Stylistyka najnowszego Lamborghini
Konstrukcję najnowszego Lamborghini opracowano we współpracy z firmą Ligier. Cento Stile Lamborghini odpowiada za stworzenie linii nadwozia. W samochodzie zastosowano światła w kształcie litery Y, które umieszczono zarówno z przodu, jak i z tyłu. Najnowsze SC63 pomalowano na zielony kolor Verde Mantis, który przełamany jest nad kabiną czarnym pasem Nero Noctis.
Egzemplarze najnowszego Lamborghini będą także malowane w barwach włoskiego Tricolore oraz będą posiadały logo szwajcarskiego producenta zegarków – firmy Roger Dubuis. Firma jest wieloletnim partnerem włoskiego producenta samochodów.