Lamborghini LB744 to pierwsze hybrydowe Lamborghini. Zaledwie kilka tygodni przed wprowadzeniem na rynek pierwszego hybrydowego pojazdu plug-in V12 High Performance Electrified Vehicle (HPEV), marka z Sant’Agata Bolognese odsłoniła szczegóły techniczne nowego samochodu. LB744 opiera się na nowym, inspirowanym aeronautyką podwoziu – „monofuselage”. Oprócz monokoksu wykonanego w całości z włókna węglowego jego przednia struktura została zbudowana z materiału wykonanego z krótkich włókien węglowych nasączonych żywicą. Technologia ta została opatentowana i wykorzystana przez Lamborghini w pierwszych zastosowaniach konstrukcyjnych już w 2008 roku.

  • Lamborghini ujawniło szczegóły pierwszego hybrydowego Lamborghini o nazwie kodowej LB744
  • Samochód będzie miał łączną moc 1000 KM
  • Hybrydowe Lamborghini będzie posiadało akumulator o pojemności 3,8 kWh

Architektura nowego Lamborghini LB744

Samochód o nazwie kodowej LB744, wkrótce zadebiutuje na rynku. Jednokadłubowiec stanowi znaczący krok naprzód pod względem sztywności skrętnej, lekkości i dynamiki jazdy. LB744 jest pierwszym supersportowym samochodem wyposażonym w przednią strukturę wykonaną w 100 proc. z włókna węglowego: włókno węglowe zastosowano również w strukturach przedniego stożka, aby zapewnić poziom absorpcji energii na znacznie wyższym poziomie w porównaniu z tradycyjną strukturą metalową.

LB744 jest o 10 proc. lżejszy od podwozia Aventadora, a przednia rama jest o 20 proc. lżejsza od swojego aluminiowego poprzednika. W samochodzie poprawiono również sztywność skrętną, której parametry są o 25 proc. wyższe w porównaniu z Aventadorem.

Lamborghini LB744
Lamborghini LB744

Projekt Lamborghini LB744

Koncepcja projektowa leżąca u podstaw opracowania nowego Lamborghini opiera się na maksymalnej integracji pomiędzy komponentami. Jest ona zoptymalizowana dzięki wprowadzeniu rozbudowanej technologii Forged Composites, a także opracowaniu monolitycznego pierścienia wahacza. Takie wykorzystanie włókna węglowego sprawia, że Lamborghini LB744 będzie pod tym względem wyjątkowym modelem na arenie samochodów supersportowych.

Przy konstrukcji dachu zachowano bardziej tradycyjną, ale nie mniej wydajną, technologię produkcji kompozytów ze wstępnie impregnowanym materiałem. Stosowane włókno węglowe spełnia wysokie wymagania techniczne, estetyczne i jakościowe i jest ono precyzyjnie składane w wyspecjalizowanym procesie ręcznego układania, który jest wynikiem wieloletniej, ukierunkowanej na jakość, własnej produkcji elementów z materiałów kompozytowych. Jest to decyzja produkcyjna, która daje również klientowi maksymalną wszechstronność w dostosowywaniu dachu do własnych potrzeb.

Tylne podwozie wykonane jest z wysokowytrzymałych stopów aluminium i posiada dwa ważne odlewy w obszarze tylnej kopuły: integrują one wieże amortyzatorów tylnego zawieszenia i zawieszenia układu napędowego w jeden element o zamkniętym profilu bezwładnościowym, gwarantując znaczną redukcję masy, zwiększenie sztywności i znaczną redukcję linii spawalniczych.

Lamborghini LB744

Pierwsze hybrydowe Lamborghini — LB744

Lamborghini LB744 prezentuje niespotykany dotąd układ silnika V12 o pojemności 6,5 litra, który umieszczony jest centralnie z tyłu pojazdu. Jednostka uzupełniona jest trzema silnikami elektrycznymi, z których jeden zintegrowano z nową dwusprzęgłową skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach. Ta umieszczona jest poprzecznie i po raz pierwszy zamontowana za silnikiem spalinowym. W miejscu, które od czasów Lamborghini Countach stanowi tunel przekładniowy, znajduje się teraz akumulator litowo-jonowy, który zasila silniki elektryczne. Dzięki zwiększonej mocy przy niskich obrotach umożliwiają one zmniejszenie emisji CO2 o 30 proc., w porównaniu z modelem Lamborghini Aventador Ultimae.

Lamborghini LB744

Elektryczny napęd na cztery koła

Lamborghini LB744 zachowuje jedną z najważniejszych tradycji marki, jaką jest napęd na cztery koła. Oprócz silnika spalinowego, który dostarcza moc do tylnych kół, para silników elektrycznych zadebiutowała teraz na osi przedniej, a każdy z nich zapewnia przyczepność jednemu z przednich kół. Trzeci silnik elektryczny, umieszczony został nad ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią i dostarcza moc na tylne koła, w zależności od wybranego trybu jazdy i warunków na drodze. Dzięki temu połączeniu maksymalny moment obrotowy wynosi 725 Nm, a maksymalna moc silnika 1015 KM. 

Samochód został wyposażony  w akumulator o wymiarach 15,5 cm długości, 30,1 cm wysokości oraz 24 cm szerokości o pojemności 3,8 kWh. Pojazd może być ładowany z zewnętrznego źródła prądu z mocą sięgającą 7 kW, a jego ładowanie zajmuje 30 minut. 

Zobacz też: Porsche Taycan Turbo S bije rekord na torze Nürburgring

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię