Sprzedaż elektrycznych Maserati GranTurismo i Grecale Folgore trwa. Spółki wskazuje w komunikacie, że auta są dostępne we Włoszech i niektórych krajach UE. Kilka dni temu media obiegła informacja o opóźnieniach.
Maserati GranTurismo i Grecale Folgore
Kilka dni temu media pisały, że Maserati opóźnia rozwój elektrycznego sedana. Ponadto dostawy modeli Grecale Folgore i GranTurismo, które planowano na 2023 rok miały mierzyć się z opóźnieniem. Władze firmy wskazywały, że pierwsze egzemplarze modelu GranTurismo miały być w drodze do pierwszych klientów. Z kolei SUV Grecale Folgore miał trafić do nich w drugim kwartale bieżącego roku.
Teraz Maserati w swoim komunikacie wskazuje, że firma z Modeny rozpoczęła już podróż w nową erę elektryczną, prezentując swoje pierwsze dwa pojazdy typu BEV: GranTurismo Folgore, a także Grecale Folgore. Auta mają już być w sprzedaży we Włoszech i na rynkach krajów UE.
Elektryczna ofensywa Maserati
Maserati jest jedyną luksusową marką w obrębie Stellantis. Marka ustanawia obecnie model biznesowy, wybiegając w elektryczną przyszłość. Ma to umocnić pozycję firmy w segmencie luksusowym poprzez utrzymanie wielkości produkcji i rentownych marż.
Maserati GranTurismo Folgore, ma oferować najnowocześniejsze rozwiązania techniczne wywodzące się z Formuły E. Z kolei Maserati GranCabrio Folgore pojawi się na rynku w tym roku, wkrótce po wersji z silnikiem spalinowym. Firma chce kontynuować drogę do elektryfikacji. Wszystko dzięki nowemu MC20 Folgore w 2025 r., a także większemu modelowi pokazanemu w 2027 r. W 2028 roku pojawi się nowa generacja Quattroporte BEV.
Włoska firma podkreśla, że obecne i przyszłe modele marki są i będą w 100 proc. projektowane i produkowane we Włoszech. Historyczna siedziba w Modenie, w której obecnie produkowane są modele MC20, a także MC20 Cielo, wkrótce zwolni miejsce na produkcję wersji Folgore.
Maserati premium – to pełna personalizacja samochodów
Producenci samochodów premium poza sprzedażą samych samochodów, całkiem nieźle zarabiają na personalizacji samochodów. W ten trend chce się wpisać także Maserati. Zakład w Modenie będzie również gospodarzem programu personalizacji „Fuoriserie”, zarezerwowanego do tworzenia szytych na miarę egzemplarzy. Zaplanowano już inwestycje w nowe obiekty w zakładzie oraz w specjalne sesje szkoleniowe dla nowego personelu pracującego nad programem personalizacji.
Zmiany w Maserati są częścią planu strategicznego planu Stellantisa „Dare Forward 2030” ogłoszonego 1 marca 2022 r. Wg niego wszystkie nowe modele Maserati posiadać będą elektryczne układy napędowe.
— Kierując się sercem z Modeny, jedziemy na pełnych obrotach, aby przewodzić zmianom w zakresie elektryfikacji, a dwa z naszych kultowych modeli są już dostępne w sprzedaży w wersjach w 100 proc. elektrycznych. Kolejny będzie dostępny w tym roku. Będziemy oferować naszym preferowanym klientom najmocniejsze Maserati w historii, przesuwając granice przyjemności z jazdy w nową erę — mówił Davide Grasso, dyrektor generalny Maserati.