Polestar do końca 2025 roku zamierza zwiększyć roczną sprzedaż do 290 000 samochodów. Wynik ten ma zostać osiągnięty dzięki ekspansji na istniejących i nowych rynkach oraz wprowadzeniu trzech nowych modeli. Do końca 2023 roku Polestar powinien być już obecny na 30 rynkach. Dziś jest na czternastu.
- Polestar chce zwiększyć sprzedaż do 290 tys. samochodów rocznie do 2025 roku
- Do 2023 roku Polestar chce podwoić udział rynkowy
- Polestar chce do końca 2021 roku mieć w USA 25 punktów
Polestar chce zwiększyć sprzedaż
Polestar wskazuje, że w pierwszej połowie 2022 roku Hiszpania, Portugalia, Irlandia i Izrael będą rynkami, na których zadebiutuje. Ambicje spółki ma wspomóc dodatkowe wejście na na giełdę w USA, poprzez fuzję ze SPAC Gores Guggenheim. Połączenie obu jednostek zostanie zamknięte w pierwszej połowie 2022 roku.
– Od rozpoczęcia działalności na pełną skalę w 2020 r., osiągnęliśmy ogromny wzrost, w oparciu o organiczną ekspansję rynkową, duże zainteresowanie naszymi modelami Polestar i korzyści z popandemicznych trendów w handlu detalicznym. Nie możemy się doczekać dalszego przyspieszenia wzrostu poprzez rozszerzenie naszej globalnej obecności i dalsze wprowadzanie innowacji w naszym portfolio produktowym — mówi Thomas Ingenlath, dyrektor generalny Polestar.
Polestar wzmacnia obecność swojej marki
Polestar potwierdził niedawno szczegóły dotyczące nadchodzących modeli. Elektryczny SUV – Polestar 3 – będzie produkowany w USA wraz z elektrycznym Volvo XC90. Auto na rynku pojawi się w 2022 roku. Jego zasięg ma wynosić ponad 600 kilometrów, a cena Polestar 3, będzie zbliżona do Porsche Cayenne.
Obecnie Polestar wzmocnił również swoję ekspansję obecności handlowej. Obecnie na całym świecie otwartych jest łącznie 86 punktów handlowych Polestar, w porównaniu z 40 punktami na koniec 2020 roku. Do najnowszych obiektów należą obiekty w Nowym Jorku i Bostonie w Stanach Zjednoczonych. W USA firma oczekuje, że do końca 2021 r. będzie działać łącznie 25 obiektów. Polestar odnotował również wzrost zainteresowania związany z wprowadzeniem na rynek cieszącego się uznaniem krytyków Polestar 2, za który do tej pory odbyło się ponad 110 000 jazd testowych i ponad 50 nagród. Ponad dwa miliony osób odwiedziło sklepy Polestar od początku dostaw w sierpniu 2020 roku.