Volvo wprowadzi swoją funkcję autonomicznej jazdy Ride Pilot klientom w stanie Kalifornia. Będzie w nią wyposażony nowy SUV, który zostanie zaprezentowany w tym roku.
- Volvo rozpoczyna testy jazdy autonomicznej w Kalifornii
- Opcję Ride Pilot będzie posiadał nowy SUV, który zostanie zaprezentowany w 2022 roku
- Volvo wyposaży swoje samochody w specjalny lidary formy Luminar
Volvo bierze się za testy jazdy autonomicznej
Funkcja autonomicznej jazdy Ride Pilot będzie obecna w nowej generacji samochodów elektrycznych Volvo. Po zweryfikowaniu bezpieczeństwa do użytku na autostradach Ride Pilot ma być dostępny jako dodatkowa opcja rozliczana w subskrypcji, w nowym, nadchodzącym, w pełni elektrycznym SUV-ie.
Oprogramowanie jest opracowane przez firmę Zenseact, zajmującą się tworzeniem oprogramowania do autonomicznej jazdy (AD), przez wewnętrzny zespół programistów Volvo oraz programistów z firmy Luminar – jednego z partnerów technologicznych. Zestaw składa się z ponad dwóch tuzinów czujników, w tym najnowocześniejszego czujnika Iris LiDAR firmy Luminar.
Nowy SUV, które Volvo przedstawi jeszcze w tym roku, będzie posiadł czujnik LiDAR firmy Luminar, uzupełniony o pięć radarów, osiem kamer i szesnaście czujników ultradźwiękowych.
Z dumą ogłaszamy planowaną w Stanach Zjednoczonych premierę naszej pierwszej funkcji autonomicznej jazdy, ponieważ staramy się ustanowić nowy branżowy standard autonomii bez narażania bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. Posiadanie zupełnie nowego oprogramowania AD firmy Zenseact i standardu LiDAR firmy Luminar w naszym nowym, w pełni elektrycznym SUV-ie, zmienia zasady gry dla Volvo Cars, a także dla bezpieczeństwa w motoryzacji i autonomicznej jazdy – powiedział Mats Moberg, szef działu badań i rozwoju w Volvo Cars.
Jazda autonomiczna w Volvo – jakie korzyści?
Ride Pilot zostanie udostępniony klientom dopiero po przejściu przez Volvo Cars rygorystycznych protokołów weryfikacji i testowania. Obejmują one walidację technologii, jako bezpiecznej do stosowania na autostradach w wielu różnych warunkach.
W ramach tego procesu Volvo już teraz testuje funkcje autonomicznej jazdy na drogach w Szwecji i zbiera dane w Europie i Stanach Zjednoczonych. W połowie tego roku firma zamierza rozpocząć testy na drogach w Kalifornii, gdzie klimat, warunki ruchu i ramy prawne stwarzają sprzyjające warunki do wprowadzenia autonomicznej jazdy.
Po zweryfikowaniu, że technologia jest bezpieczna i zapewnieniu wszystkich niezbędnych zezwoleń, ambicją firmy jest wprowadzenie Ride Pilot najpierw w Kalifornii, a następnie stopniowe wprowadzanie jej na inne rynki i regiony na całym świecie.
Korzystając z Ride Pilot, kierowcy będą mogli podczas jazdy poświęcić się mniej ważnym czynnościom, takim, jak czytanie, pisanie wiadomości i e-maili, a także inne działania. Funkcja ta może również pomóc kierowcom dotrzeć do celu o wiele bardziej wypoczętym, a także zmniejszyć napięcie psychiczne, które towarzyszy prowadzeniu samochodu.
k czytanie, pisanie wiadomości i e-maili, a także inne działania. Funkcja ta może również pomóc kierowcom dotrzeć do celu o wiele bardziej wypoczętym, a także zmniejszyć napięcie psychiczne, które towarzyszy prowadzeniu samochodu.