W środę w Weissach odbyła się premiera w pełni elektrycznego samochodu wyścigowego Gen3 firmy Porsche. Samochód wystąpi w przyszłym sezonie Formuły E. Nowy bolid w sporej części jest zbudowany z materiałów pochodzących z recyklingu.
- Porsche przeprowadziło testy na torze nowego bolidy Gen3
- Samochód wystąpi w nowym sezonie Formuły E
- Włókno węglowe wykorzystane w bolidzie pochodzi z recyklingu
Nowy bolid Gen3 zespołu Porsche
Na torze testowym w Centrum Rozwoju Porsche kierowca fabryczny Pascal Wehrlein przejechał pierwsze okrążenia bolidem, którym zespół TAG Heuer Porsche Formula E Team będzie startował w Mistrzostwach Świata Formuły E ABB FIA od 9. sezonu (2022/2023). Wraz z trzecią generacją pojazdów Formuła E wkracza w nową erę.
Zrobiliśmy dziś pierwszy krok w kierunku Gen3, dzięki udanemu uruchomieniu nowego bolidu na naszym torze testowym w centrum rozwojowym. Chciałbym podziękować zespołowi za ogromny wysiłek, który włożył w to, aby było to możliwe. Wyjazd naszego nowego samochodu na tor w przyszłym sezonie i przejechanie pierwszych kilometrów wymagało wiele pracy pod względem technologicznym i operacyjnym. Teraz czekamy na kolejne dni i tygodnie, aby poczynić dalsze postępy w pracy nad samochodem. Będziemy pracować nad lepszym zestrojeniem systemów, a następnie nad osiągami samochodu – mówi Florian Modlinger, dyrektor Fabrycznego Sportu Motorowego Formuły E.
Formuła E i bold Gen3
Samochody wyścigowe Gen3 to najszybsze, najlżejsze, najmocniejsze i najbardziej wydajne elektryczne samochody wyścigowe, jakie kiedykolwiek zbudowano. Zaprojektowane zostały specjalnie z myślą o torach ulicznych Formuły E, stanowią również duży krok naprzód w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. Ponad 40 proc. energii zużywanej podczas wyścigu jest wytwarzane w procesie hamowania. Włókno węglowe pochodzące z recyklingu, użyte w konstrukcji nadwozia, pochodzi częściowo z samochodów Gen2 z bieżącego sezonu.
Ponadto Gen3 to pierwszy samochód wyścigowy Formuły E z przednim i tylnym układem napędowym. Nowy, przedni układ napędowy dodaje 250 kW do 350 kW z tyłu, co ponad dwukrotnie zwiększa możliwości obecnego bolidu Gen2 do łącznej mocy 600 kW. Czas ładowania również uległ znacznemu skróceniu. Nowa moc ultraszybkiego ładowania wynosząca 600 kW jest niemal dwukrotnie większa niż moc najbardziej zaawansowanych komercyjnych ładowarek na świecie.
To był bardzo ciekawy dzień i niesamowite przeżycie, że po raz pierwszy poprowadziłem nasz nowy samochód Gen3. Czułem się świetnie i jestem podekscytowany, że wkrótce będę mógł przetestować go na pełnej mocy. Moje pierwsze wrażenia były również bardzo dobre i sprawiły, że mam ochotę na więcej – mówi Pascal Wehrlein, kierowca zespołu Porsche.
Porsche i Formuła E
Jako pierwsza na świecie w pełni elektryczna seria wyścigowa, Formuła E od 2014 r. przenosi wyścigi samochodowe do serc najbardziej kultowych miast świata. Jako akcelerator innowacyjnych i zrównoważonych technologii mobilności, promuje ona ogólnoświatową akceptację dla pojazdów elektrycznych w celu przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Zespół TAG Heuer Porsche Formula E Team startuje obecnie w swoim trzecim sezonie na swoim bolidzie Porsche 99X Electric.
Zespół TAG Heuer Porsche Formula E Team świętował swój największy dotychczasowy sukces w Meksyku 12 lutego 2022 r.