BMW ma dobre półrocze, jeśli chodzi o sprzedaż aut elektrycznych. Elektrycznych BMW sprzedano dwa razy więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. MINI także zwiększyło sprzedaż o 37 proc.

  • BMW podwoiło sprzedaż aut elektrycznych w pierwszym półroczu 2022 roku
  • BMW sprzedało 75 891 elektrycznych aut
  • MINI w pierwszym półroczu sprzedało 18 430 elektrycznych samochodów

Sprzedaż elektrycznych BMW rośnie ponad dwukrotnie

BMW sprzedał łącznie 75 891 w pełni elektrycznych samochodów BMW i MINI w pierwszej połowie 2022 roku. Jest to ponad dwukrotny wzrost w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego (+110,3 proc.).

– Pomimo bardzo trudnego otoczenia, w pierwszej połowie roku udało nam się ponad dwukrotnie zwiększyć sprzedaż pojazdów w pełni elektrycznych na całym świecie. Nasze zelektryfikowane modele nie tylko inspirują klientów na całym świecie: dzięki naszej innowacyjnej i zrównoważonej linii produktów marka BMW w pierwszej połowie roku po raz kolejny była numerem jeden na świecie w segmencie samochodów premium – powiedział Pieter Nota, członek zarządu BMW AG.

Elektryczne BMW i4 M50
Elektryczne BMW i4 M50

BMW liderem segmentu premium

W pierwszym półroczu BMW Group udało się jeszcze bardziej umocnić pozycję lidera w segmencie samochodów premium. W tym okresie firma dostarczyła klientom łącznie 1 160 443 pojazdów BMW, MINI i Rolls-Royce. W porównaniu z pierwszym półroczem 2021 roku, najsilniejszym w historii firmy, sprzedaż w tym segmencie spadła jednak o 13,3 procent. Na branżę w tym roku nadal wpływa sytuacja geopolityczna w Europie Wschodniej, skutki blokad w Chinach z powodu Covid-19 oraz utrzymujące się wciąż wąskie gardła w dostępności półprzewodników.

BMW w segmencie premium największą sprzedaż odnotowało jeśli chodzi o modele BMW serii 4, których sprzedaż wzrosła o ponad połowę rok do roku i wyniosła 58 805 sztuk (+52,1 proc.). Od października w salonach pojawi się również nowe BMW X1 – pierwszy raz dostępne z czysto elektrycznym układem napędowym oraz z nowym systemem operacyjnym BMW Operating System 8 i wyświetlaczem BMW Curved Display.

Z kolei wprowadzenie na rynek nowego BMW serii 7, rozpocznie się w listopadzie, a stanowi to kolejny kamień milowy w ofensywie modelowej BMW w segmencie luksusowym.

Produkcja BMW i7 w fabryce w Dingdolfing

Sprzedaż aut elektrycznych BMW w całym 2022 roku

Firma planuje ponad dwukrotnie zwiększyć ubiegłoroczną sprzedaż pojazdów w pełni elektrycznych w 2022 r. Potwierdza to również portfel zamówień na w pełni elektryczne BMW i4 – w całej Europie zamówiono ponad 34 000 sztuk.

Firma nadal w szybkim tempie rozszerza swoją ofertę modeli elektrycznych: w tym roku BMW i3 (w Chinach), BMW iX1 oraz BMW i7 uzupełniają istniejące modele. Seryjna produkcja całkowicie elektrycznego luksusowego sedana BMW i7 rozpoczęła się 1 lipca w zakładzie BMW w Dingolfing. W przyszłym roku dołączy do nich BMW i5, całkowicie elektryczny MINI Countryman oraz całkowicie elektryczny Rolls-Royce Spectre.

Dzięki tej szybko rosnącej gamie produktów i wysokiemu popytowi, BMW chce mieć na drogach ponad dwa miliony swoich w pełni elektrycznych pojazdów już do końca 2025 roku.

Marka MINI będzie miała w pełni elektryczną gamę produktów na początku lat 30-tych, natomiast Rolls-Royce stanie się całkowicie elektryczną marką od 2030 roku. Wszystkie przyszłe nowe modele BMW Motorrad w dziedzinie mobilności miejskiej również będą w pełni elektryczne.

Produkcja BMW i7 w fabryce w Dingdolfing

Elektryczne BMW M

Popyt klientów na produkty M, zwłaszcza M3 i M4, pozostaje silny, a księgi zamówień w M są pełne. Wraz z udaną premierą rynkową elektrycznego i4 M50 Gran Coupé w marcu 2022 r., firma osiągnęła kolejny ważny kamień milowy w roku swojej 50-tej rocznicy. Przy 81 198 sprzedanych egzemplarzach w pierwszej połowie 2022 roku, BMW M niewiele zabrakło do rekordowego wyniku z ubiegłego roku (firma odnotowała spadek na poziomie 2,6 proc.).

MINI zwiększa sprzedaż elektryków o 37 proc.

W pierwszej połowie roku marka MINI przekazała klientom 140 711 pojazdów (-10,9 proc.). Z myślą o swojej czysto elektrycznej przyszłości MINI już dziś wyraźnie stawia na elektromobilność. W efekcie do końca czerwca firma sprzedała 18 430 całkowicie elektrycznych pojazdów Cooper SE (+37 proc.).

Mini Cooper SE

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię