Firma BYD, czyli producent samochodów elektrycznych z Chin bije rekordy finansowe. Zysk netto w drugim kwartale wzrósł o 198 proc. rdr. W porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 roku wzrost sięgnął 245 proc.
- Sprzedaż samochodów BYD wzrosła w II kwartale 2022 roku o 256 proc.
- Przychody firmy w tym czasie wzrosły o 68 proc.
- W całym pierwszym półroczu przychody ze sprzedaży wzrosły o 66 proc.
BYD zarabia na sprzedaży aut w II kwartale i pierwszym półroczu 2022 roku
W II kwartale 2022 roku BYD zarobił 400 mln dolarów, czyli 2,8 mld juanów. W tym czasie firma sprzedała łącznie 355 021 samochodów niskoemisyjnych — był to wzrost o 256 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, kiedy to sprzedano wówczas 99 828 samochodów tego typu. W stosunku do pierwszych trzech miesięcy 2022 roku był to wzrost o 24 procent.
Przychody BYD ze sprzedaży wzrosły w II kwartale 2022 roku o 68 procent rok do roku do 83,77 miliardów juanów. W całym pierwszym półroczu BYD osiągnęło przychody na poziomie 150,6 mld juanów, co stanowi wzrost o 66 procent w ujęciu rocznym. Zysk netto BYD w pierwszej połowie 2022 roku wyniósł 3,6 miliarda juanów.
BYD podbija Europę autami elektrycznymi
W ubiegłym tygodniu pisaliśmy, że chiński BYD chce zwiększyć swoją obecność na europejskich rynkach. W ofercie mają pojawić się trzy modele: elektryczny SUV Tang, który już dziś oferowany jest w Norwegii, sedan Han oraz Atto 3, który jest sprzedany na rynku chińskim pod nazwą Yuan Plus.
Elektryczny SUV BYD Tang, który sprzedawany jest w Norwegii, sprzedał się dotychczas w liczbie 2200 egzemplarzy. Jego cena to około 50 000 euro.
Niemieckie media piszą, że BYD planuje zaprezentować europejskie wersje swoich aut elektrycznych podczas Paris Motor Show w październiku. Chińska firma nie podaje jednak swoich celów sprzedażowych dotyczących ekspansji na inne poza norweski rynki. BYD oficjalnie nie podało także poziomu cen aut, które mają się pojawić w Europie.
Elektryczne auta BYD w Europie — jaka cena?
Handelsblatt pisze, że najprawdopodobniej cennik będzie poniżej oferty renomowanych na Starym Kontynencie producentów, ale można się spodziewać, że wyposażenie samochodów będzie na wysokim poziomie.
W Niemczech i Szwecji modele BYD będą sprzedawane we współpracy z Hedin Group.
– BYD Tang został wprowadzony na rynek pilotażowy w Norwegii w sierpniu 2021 roku. W lipcu 2022 roku BYD TANG zajął 2. miejsce wśród najlepiej sprzedających się SUV-E w Norwegii. Mając do zaoferowania więcej modeli, BYD jest teraz gotowy na resztę Europy. Dzięki podejściu skoncentrowanemu na kliencie jesteśmy w pełni zaangażowani w ten rynek i ciepło przyjmujemy partnerstwo z kluczowymi dealerami w całej Europie. Poprzez lokalnych partnerów i interesariuszy, chcemy zapewnić najwyższy poziom obsługi klienta wraz z kompetentnym wsparciem produktowym i posprzedażowym. To ekscytujące czasy dla BYD, a także dla opcji e-mobilności w Europie – mówi Michael Shu, dyrektor generalny i zarządzający, BYD Europe and International Cooperation Division.
BYD i Shell połączyły siły w zakresie ładowania
W kwietniu BYD i Shell podpisały umowę o strategicznej współpracy, aby przyspieszyć transformację energetyczną i poprawić jakość ładowania. Firmy zaczną od Chin i Europy, a potem rozszerzą je na inne regiony na całym świecie.
Na podstawie umowy pomiędzy BYD i Shell, obie firmy będą współpracować na wielu płaszczyznach. Dla prywatnych i komercyjnych kierowców samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in firmy BYD, BYD i Shell stworzą paneuropejskie partnerstwo z dostawcami usług mobilnych, oferując im dostęp do 275 000 punktów ładowania za pośrednictwem sieci roamingowej Shell. BYD i Shell będą również wspólnie rozwijać usługi Fleet Solutions i Depot Charging dla klientów BYD w Europie.
Obie firmy będą także dążyć do zapewnienia zintegrowanych rozwiązań energetycznych dla domów, takich jak dynamiczne planowanie taryf, integracja z fotowoltaiką, czy przydomowe magazyny energii.
BYD i Shell zbadają także możliwość budowy „hubów EV BYD-Shell” na kluczowych rynkach europejskich, zapewniając klientom szybkie ładowanie i dostęp do usług cyfrowych opracowanych wspólnie przez obie strony.