W pełni elektryczny samochód wyścigowy ABB FIA Formuły E Gen3 zostanie zaprezentowany w Yacht Club de Monaco 28 kwietnia – tuż przed Monaco E-Prix 2022.
- Formuła E 28 kwietnia zaprezentuje oficjalnie nowy bolid Gen3
- Bolid będzie startował w od przyszłego sezonu
- Pojazd może pędzić do 320 km/h
Bolid Formuły E Gen3
Samochód Gen3, który będzie ścigał się od 9. sezonu, zostanie zaprezentowany producentom, zespołom, kierowcom, partnerom i innym gościom w Monako. Fani będą mogli obejrzeć pokaz za pośrednictwem kanałów cyfrowych Formuły E.
Samochód wyścigowy Formuły E Gen3 stanowi krok naprzód w sportach motorowych i mobilności elektrycznej. Samochód Gen3 jest naszym najpotężniejszym, najlżejszym i najszybszym samochodem wyścigowym. Nie możemy się doczekać, aż wreszcie zdejmiemy osłony Gen3 w Monako, miejscu przesiąkniętym historią wyścigów samochodowych – powiedział Jamie Reigle, dyrektor generalny Formuły E.
W Monako Formuła E i FIA zorganizują spotkanie przy okrągłym stole, przy którym spotkają się liderzy producentów z całego sektora motoryzacyjnego. Szczyt ten skupi się na potencjalnych innowacjach i planach technologicznych dla ery Gen4.
Przeszliśmy długą drogę – podobnie jak pojazdy elektryczne – w mniej niż dekadę. Nie zatrzymujemy się, ponieważ łączymy liderów branży i chcemy sobie wyobrazić przyszłość całkowicie elektrycznych, jednomiejscowych sportów motorowych – dodaje Alejandro Agag, założyciel i prezes Formuły E.
Samochód jest pierwszym samochodem Formuły dostosowanym do Life Cycle Thinking, z zaprojektowanym drugim życiem dla opon, uszkodzonych części i ogniw akumulatora. Dodatkowo Gen3 będzie miał zero emisji netto – co wzmocni status Formuły E jako pierwszej serii sportowej, która od samego początku dąży do zeroemisyjności.
Formuła E – cechy nowego bolidu
Nowy bolid ABB FIA Formuła E będzie o 7 centymetrów węższy niż Gen2 (1,7 wobec 1,77 metra szerokości) i 16 centymetrów krótszy (5 wobec 5,16 metra długości). Waga nowego pojazdu wynosi 780 kilogramów łącznie z kierowcą. Poprzednia wersja miała 900 kilogramów.
Biorąc pod uwagę, że kategoria rywalizuje głównie na wąskich torach ulicznych, zmniejszenie rozmiaru bolidu ma na celu wygenerowanie większych możliwości jeśli chodzi o wyprzedzanie.
Warto podkreślić, że nowy bolid Gen3 został zaprezentowany w czasie ekskluzywnej sesji dla producentów, zespołów, kierowców i partnerów Formuły E w Walencji w Hiszpanii. Nie ma jednak oficjalnych zdjęć nowego samochodu.
Co specjalnego ma bolid Gen3:
- silnik elektryczny o mocy do 350 kW (470 KM), zdolny do rozpędzania się do 200 mil na godzinę (320 km/h), przy stosunku mocy do masy jest dwukrotnie bardziej wydajn,y niż odpowiednik silnika spalinowego o mocy 470 KM
- co najmniej 40 proc. energii zużywanej podczas wyścigu zostanie wytworzone przez hamowanie regeneracyjne podczas wyścigu
- jest to pierwszy samochód Formuły E z przednim i tylnym układem napędowym: nowy przedni układ napędowy dodaje 250 kW do 350 kW z tyłu, co więcej niż podwaja zdolność regeneracji obecnej Gen2 do łącznej mocy 600 kW
- jest to pierwszy samochód Formuły, który nie będzie wyposażony w tylne hamulce hydrauliczne ze względu na dodanie przedniego układu napędowego i możliwości regeneracji.