Nissan e.dams zbroi się przed kolejnym sezonem. Maximilian Guenther ogłosił podpisanie umowy ze stajnią Nissana. Niemiec przechodzi do nowego teamu po dwóch latach spędzonych w BMW i Adretti Motorsport.

  • Maximilian Guenther od nowego sezonu zostanie kierowcą zespołu Nissan e.dams
  • Maximilian Guenther dotychczas jeździł w teamie BMW Andretti Motorsport
  • Maximilian Guenther jest najmłodszym zwycięzcą wyścigu w historii Formuły E

Nissan zbroi się przed sezonem

Guenther przechodzi do japońskiego producenta po dwóch latach spędzonych w BMW i Andretti Motorsport, gdzie został najmłodszym zwycięzcą wyścigu w historii Formuły E na Santiago E-Prix w sezonie 6 – pierwszym z jego trzech zwycięstw w mistrzostwach – donosi fiaformulae.com.

– Jestem bardzo dumny, że staje się częścią rodziny Nissan e.dams. Zespół ma wielkie ambicje w Mistrzostwach Świata Formuły E ABB FIA i jestem bardzo zmotywowany, by wnieść swój wkład do sukcesu tego projektu Rywalizowanie dla jednego z największych producentów samochodów na świecie to zaszczyt i nowy krok w mojej karierze – mówi.

W minionym sezonie mistrzostwo zdobył zespół Mercedesa w kategorii teamów, a wyścigi wygrał także kierowca Mercedesa – Nyck de Vries.

Maximilian GŸuenther - nowy kierowca teamu Nissan e.dams
Pierwsze zwycięstwo Maximiliana GŸuenthera w barwach BMW/Andretti Motorsports,

Nissan i jego ambitne plany

Nissan postrzega wzmocnienie swojego zespołu przez 24-letniego Guenthera jako impuls do rozwoju swojego programu. Japońska marka przygotowuje się już w pełni do ósmego sezonu Gen3.

– Z wielkim podekscytowaniem patrzymy na pasję i zapał, które Maximilian wniesie do zespołu. Podczas swojego debiutanckiego sezonu Formuły E, młody kierowca odniósł swoje pierwsze w historii zwycięstwo i został najmłodszym zwycięzcą wyścigu w historii serii – podkreśla Tommaso Volpe, dyrektor Nissan Global Motorsports.

Cieszę się, że mogę powitać Maximiliana w globalnej rodzinie Nissana. Wnosi on bogate doświadczenie, mając na koncie trzy zwycięstwa w wyścigach Formuły E. Jestem pewien, że bardzo szybko zaaklimatyzuje się w zespole i odniesie sukces – mówił Ashwani Gupta, dyrektor operacyjny Nissan Motor.

Mitsunori Takaboshi pozostanie dalej kierowcą testowym i rezerwowym zespołu. Były zwycięzca Nissan GT Academy, Jann Mardenborough, pozostanie oficjalnym kierowcą symulatora zespołu.

Nissan, Formuła E i neutralność emisyjna

Nissan w swoich deklaracjach ściga się w m.in. w Formule E, by dostarczyć globalnej publiczności emocji i radości płynącej z bezemisyjnych pojazdów elektrycznych. Celem koncernu jest osiągnięcie neutralności emisyjnej pod względem emisji dwutlenku węgla w całym cyklu swojej działalności, a także cyklu życia produktów do 2050 roku. Nissan zamierza całkowicie zelektryfikować swoje nowe oferty samochodów już do początku lat 30.

– Nasze długoterminowe zaangażowanie w Formułę E daje nam potężną platformę, na której możemy zademonstrować ekscytujące osiągi naszej bezemisyjnej technologii oraz to, w jaki sposób wyścigi całkowicie elektrycznych serii pomagają nam budować lepsze samochody dla naszych klientów. Mogą oni obserwować bezpośrednio transfer technologii i współpracy inżynieryjnej z toru wyścigowego na zwykłe drogi – mówi Ashwani Gupta.

Nissan i jego cele klimatyczne

Nissan w styczniu 2021 roku ogłosił swoje cele na drodze do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Horyzont przedstawionej strategii sięga do 2050 roku. Japoński koncern chce kontynuować dalsze prace nad rozwoje innowacyjności technologii elektryfikacji i produkcji samochodów. Firma chce osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w następujących obszarach:

  • innowacji w zakresie samych baterii, w tym technologii półprzewodnikowych i technologii pokrewnych w celu opracowania konkurencyjnych pod względem kosztów i bardziej wydajnych pojazdów elektrycznych;
  • dalszy rozwój zelektryfikowanych układów napędowych Nissan e-POWER w celu osiągnięcia większej efektywności energetycznej;
  • rozwój ekosystemu baterii wspierającego zdecentralizowane wytwarzanie energii na miejscu w budynkach zasilanych energią pochodzącą z odnawialnych źródeł energii. Nissan przewiduje zacieśnienie współpracy z sektorem energetycznym w celu wsparcia dekarbonizacji sieci energetycznych;
  • innowacji w procesie produkcyjnym, wspierających wyższą wydajność montażu pojazdów – począwszy od inicjatywy Nissan Intelligent Factory.

– Jesteśmy zdeterminowani pomagać w budowie społeczeństwa neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla i przyspieszeniu globalnych wysiłków mających na celu zahamowanie negatywnych zmian klimatycznych. Nasza oferta pojazdów zelektryfikowanych będzie poszerzana na całym świecie, co w znacznym stopniu przyczyni się do osiągnięcia przez Nissana neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla – mówił w styczniu dyrektor generalny Nissana, Makoto Uchida.

Ambicja Nissana obejmują również wcześniejsze inicjatywy w ramach Nissan Green Program. Firma wprowadziła na rynek pierwszy na świecie masowy samochód elektryczny – Nissan LEAF – i do tej pory sprzedała ich ponad 500 000. Nissan kontynuuje również współpracę z koalicjami branżowymi i władzami w celu rozwijania infrastruktury i podnoszenia świadomości społecznej na temat korzyści płynących z transportu zeroemisyjnego.

Dzięki całkowicie ofercie nowych, 100 proc. zelektryfikowanych aut, które zostaną zaoferowane na kluczowych rynkach: Japonii, Chin, Stanów Zjednoczonych i Europy do początku lat 30-tych, Nissan chce być jednym z liderów we wdrażaniu technologii pojazdów elektrycznych.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię