Jewel E – to nowy elektryczny piętrowy autobus. Autobus elektryczny przejdzie testy w przyszłym roku, ale już może pochwalić się najdłuższym zasięgiem dla dwuosiowego autobusu piętrowego, wynoszącym do 300 mil – czyli ok. 483 km.
- Jewel E – to nowy autobus elektryczny, jaki będzie testowany w Londynie
- Autobus elektryczny Jewel E może przejechać nawet do 483 kilometrów
- Elektryczny autobus Jewel E będzie dostępny w trzech wersja akumulatorów
Elektryczny autobus piętrowy w Londynie
Autobus, nazwany Jewel E, przejdzie formalne testy miejskie na początku przyszłego roku. Został on opracowany przez firmę Equipmake, specjalistę od elektryfikacji z Norwich, oraz hiszpańskiego konstruktora nadwozi Beulas.
Obie firmy nawiążą współpracę z największym przewoźnikiem autobusowym w Londynie, aby rozpocząć testy eksploatacyjne.
Jewel E będzie wykorzystywał zeroemisyjny układ napędowy o zerowej emisji, a autobus będzie dostępny z trzema wersjami akumulatorów o mocy 325 kWh, 434 kWh i 543 kWh.
W wersji o największej pojemności jeśli chodzi o pasażerów, Jewel E ma największą pojemność baterii i najdłuższy zasięg spośród wszystkich dwuosiowych piętrowych autobusów elektrycznych, z zasięgiem do 300 mil — wystarczy do ukończenia całego cyklu pracy bez konieczności ładować.
– Nasz piętrowy autobus Jewel E integruje najnowsze technologie elektrycznego układu napędowego, aby stworzyć wysoce wydajny i opłacalny, specjalnie skonstruowany pojazd użytkowy. Jako jeden z pierwszych, spełnia on coraz bardziej rygorystyczne wymagania transportu w Londynie dla autobusów operujących w całej stolicy – powiedział Ian Foley, dyrektor zarządzający Equipmake.
Nowy autobus elektryczny na ulicach Londynu
Firmy będą współpracować z Go-Ahead, największym operatorem autobusowym w stolicy. Choć nie jest to pierwszy autobus elektryczny w Londynie, Jewel E jest jednym z pierwszych, który spełnia ulepszone wymagania normy bezpieczeństwa dla autobusów – Transport for London na rok 2024.
– W Go-Ahead London głęboko wierzymy, że przekształcenie naszej floty na energię elektryczną, zapewni długoterminowe rozwiązanie w zakresie redukcji emisji i zapewnienia czystego powietrza – powiedział Richard Harrington, dyrektor techniczny Go-Ahead London.
Oczekuje się, że autobus wygeneruje nowe miejsca pracy w Norfolk, jednocześnie pomagając rządowi w osiągnięciu celu 4000 autobusów o zerowej emisji do 2024 r., które mają być wyprodukowane w Wielkiej Brytanii. Globalny rynek autobusów elektrycznych najprawdopodobniej sam osiągnie liczbę miliona pojazdów do 2030 r. Dziś jest ich ok. 300 tys.
Układ napędowy autobusu będzie produkowany od 2022 roku w zupełnie nowym zakładzie w Norfolk, a jego nadwozie będzie produkowane w Gironie w Hiszpanii. Podwozie zostało opracowane przez firmę Agrale w Buenos Aires w Argentynie.