Jeszcze przed majówką TIER, operator w sektorze mikromobilności, wprowadził usługę wynagradzania za parkowanie e-hulajnóg w wyznaczonych miejscach w Warszawie, m.in. przy stacjach metra, w Al. Jerozolimskich, Al. Ujazdowskich, przy Belwederskiej, Stadionie Narodowym oraz na Placu Zbawiciela. Każdy z użytkowników, który zaparkuje e-hulajnogę w jednym z punktów oznaczonych w aplikacji TIER na teranie stolicy, otrzyma 1 minutę gratis.
- TIER daje dodatkową minutę za poprawnie zaparkowaną hulajnogę
- Zaparkowana odpowiednio hulajnoga powinna „przylegać” do ściany budynku lub stać za pozostawioną tam wcześniej inną hulajnogą
Najwięcej stref parkowania znajduje się w Centrum, na Powiślu, Mokotowie i Pradze. Wprowadzane przez TIER rozwiązanie jest odpowiedzią na potrzeby władz i mieszkańców miasta borykających się z problemem źle ustawionych, bądź porzuconych hulajnóg. Dotychczas funkcjonalność ta była aktywna na terenie Trójmiasta, Kołobrzegu, Krakowa, Słupska i Szczecina. Obecnie gratyfikacja za parkowanie w wytyczonych strefach będzie również przyznawana użytkownikom w stolicy.
Jak zyskać darmową minutę na kolejny przejazd?
Po zalogowaniu się do aplikacji użytkownik zobaczy mapę z zaznaczonymi obszarami parkingowymi, dzięki czemu będzie mógł przed wyruszeniem w trasę zaplanować jej przebieg oraz punkt końcowy. Po zakończeniu przejazdu w odpowiedniej strefie, do konta w aplikacji dodana zostanie nagroda w postaci darmowej minuty do wykorzystania podczas następnej przejażdżki. Użytkownik każdorazowo otrzyma również potwierdzenie przyznania dodatkowych minut w wiadomości email wysłanej z aplikacji.
Prawidłowe parkowanie e-hulajnogi poza strefą parkowania
W przypadku parkowania poza wyznaczoną strefą należy przestrzegać lokalnych przepisów oraz szanować innych uczestników ruchu. E-hulajnogę można zaparkować na chodniku w miejscu do tego przeznaczonym, a jeśli takiego miejsca nie ma – jak najbliżej krawędzi chodnika oddalonej od jezdni. Zaparkowana odpowiednio hulajnoga powinna „przylegać” do ściany budynku lub stać za pozostawioną tam wcześniej inną hulajnogą (ważne, by nie stawiać hulajnóg obok siebie, a jedną za drugą). W przypadku parkowania hulajnogi na chodniku, szerokość pozostawiona dla pieszych nie może być mniejsza niż 1,5 metra. Pojazd nie powinien blokować przejścia lub przejazdu.