Corvette E-Ray to pierwszy samochód hybrydowy w historii amerykańskiej Corvette. Auto zostało zaprezentowane z okazji siedemdziesięciu lat od momentu zaprezentowania pierwszej Corvette w 1953 roku. Nowa hybryda posiada silnik elektryczny, który pozwala wyłącznie na rozpędzenie się samochodu, bo została wyposażona w akumulator o pojemności 1,9 kWh. Wkrótce jednak pojawi się pierwsza w pełni elektryczna Corvette.

  • General Motors przedstawił pierwszy w historii hybrydowy model sportowego samochodu Corvette
  • Auto posiada akumulator o pojemności 1,9 kWh
  • Samochód rozpędza się do ok. 100 km/h w 2,5 sekundy

Pierwsza hybrydowa Corvette E-Ray

Z okazji swoich 70-tych urodzin Chevrolet zaprezentował światu swoją hybrydową Corvettę z napędem na cztery koła. Pierwsza w historii Corvette E-Ray z napędem elektrycznym posiada potężny 6,2-litrowy silnik benzynowy V8, który napędza tylną oś mocą 364 kW. Z kolei silnik elektryczny znajduje się na przedniej osi, a jego moc to 119 kW. Po jego włączeniu samochód posiada przez krótką chwilę napęd na cztery koła, co General Motors określa jako napęd eAWD. Samochód przyspiesza do prędkości ok. 100 km/h (60 mil na godzinę) w 2,5 sekundy. Model hybrydowej Corvette został pokazany dokładnie 70 lat po debiucie pierwszego modelu Corvette na targach Motorama w Nowym Jorku.

— W 1953 roku entuzjastyczna reakcja na koncepcję Chevroleta Corvette zapoczątkowała siedem dekad pasji, wydajności i amerykańskiej pomysłowości. E-Ray, jako pierwsza zelektryfikowana, napędzana na wszystkie koła Corvette, idzie o krok dalej i rozszerza obietnicę tego, co może zaoferować ten model — powiedział Mark Reuss, prezes General Motors.

Nowy E-Ray ma wykorzystywać elektryfikację, aby zwiększyć wrażenia z jazdy dzięki intensywnym osiągom na pierwszej prostej tuż po starcie. GM zainstalował w Corvette E-Ray baterię o pojemności 1,9 kWh, która znajduje się między przednimi fotelami i ładuje się wyłącznie w wyniku rekuperacji. W trybie hybrydowym samochód może rozpędzić się wyłącznie do prędkości ok. 70 km/h.

— Corvette jest aureolą dla Chevroleta od 1953 roku. Niespotykane połączenie pewności siebie, luksusowych osiągów, wyrafinowania i stylu E-Ray’a daje nowy powód, aby jeszcze więcej osób poznało nowy model Corvette — powiedział Scott Bell, wiceprezes Chevroleta.

Ceny Corvette E-Ray zaczynają się od 104 295 dolarów za wersję coupe i 111 295 dolarów za kabriolet.

Chevrolet Corvette E-Ray 3LZ
Chevrolet Corvette E-Ray 3LZ
Chevrolet Corvette E-Ray 3LZ
Chevrolet Corvette E-Ray 3LZ

Covette E-Ray — właściwości

General Motors podkreśla, że inteligentny system eAWD E-Ray nieustannie uczy się nawierzchni drogi, płynnie dostosowując się do warunków trakcyjnych i potrzeb kierowcy. Podczas szybkiej jazdy i w warunkach niskiej przyczepności, system eAWD E-Ray przekazuje dodatkową moc na przednie koła, pomagając w zwiększeniu stabilności samochodu. Skuteczność hamowania ma zapewnić standardowy układ hamulcowy Brembo Carbon Ceramic.

Wnętrze Chevroleta Corvette E-Ray 3LZ
Wnętrze Chevroleta Corvette E-Ray 3LZ
Wnętrze Chevroleta Corvette E-Ray 3LZ
Wnętrze Chevroleta Corvette E-Ray 3LZ
Chevrolet Corvette E-Ray 3LZ
Chevrolet Corvette E-Ray 3LZ
Chevrolet Corvette E-Ray 3LZ

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena GEN.TRAVEL

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię