CUPRA Studio w Polsce to sieć specjalnie zaprojektowanych salonów hiszpańskiej marki, w których postawiono duży nacisk na design i klienta. We Wrocławiu uruchomiono największe w Polsce tego typu obiekt, który jest już 12. CUPRA Studio nad Wisłą. W ubiegłym roku marka sprzedała na całym świecie ponad 150 000 samochodów.
CUPRA Studio w Polsce. Już 12. placówek
CUPRA Studio w Polsce cieszą się dużą popularnością wśród klientów. Hiszpańska marka postanowiła poszerzać sieć swojej sprzedaży i dlatego we Wrocławiu uruchomiono już 12. tego typu salon. Powstał on w salonie Motorpol, przy ulicy Karkonoskiej 81. CUPRA chwali się, że jest to największe CUPRA Studio w Polsce, a nowa lokalizacja ma pomóc dotrzeć do szerszej grupy klientów. Nowy obiekt swoją powierzchnią obejmuje prawie 900 mkw.
CUPRA Studio — czym jest?
CUPRA Studio to miejsca, w których klienci hiszpańskiej marki mogą porozmawiać z Cupra Masterami, obejrzeć same samochody oraz je kupić. Jest to concept store, w którym ogromny nacisk położono na design. Cupra Masterzy to specjalnie przeszkolone osoby, które znają samochody i markę Cupra od podszewki. Pomagają oni także w personalizacji samochodów.
CUPRA Studio jest tworzona specjalnie z myślą o miłośnikach hiszpańskiej marki. Cupra organizuje w nich także specjalne wydarzenia z udziałem publiczności.
Większa sprzedaż CUPRY w Polsce
W czerwcu 2022 roku CUPRA ogłosiła, że sprzedaż w Polsce będzie rozwijana. Poza dedykowanymi CUPRA Studio, każdy salon Seata miał zająć się także sprzedażą aut marki CUPRA. Firma podawała wówczas, że w salonach Seata w Krakowie, Lublinie, Gdyni, Opolu, Łodzi, Rzeszowie oraz powstaną specjalne miejsca dedykowane młodszej marce.
Sieć dealerska CUPRY i Seata miały zostać ujednolicane. CUPRA zapowiedziała wówczas, że do 2024 roku otworzy kilkanaście punktów sprzedaży na terenie całego kraju.
CUPRA — nowa marka Seata
Marka należy do hiszpańskiego producenta samochodów – Seata. Stworzono ją, by móc eksponować nowoczesny i niekonwencjonalny styl oraz osiągi hiszpańskich samochodów. CUPRĘ utworzono w 2018 roku w Barcelonie, a firma ma swoją siedzibę w hiszpańskim mieście Martorell.
Rok 2022 był niezwykle udany dla CUPRY, a sprzedaż samochodów rosła i osiągnęła poziom 152 900 sprzedanych aut. Był to aż 93 proc. wzrost w ujęciu rocznym, kiedy to sprzedaż sięgnęła 80 000 samochodów. W 2021 roku marka przedstawiła swój pierwszy samochód elektryczny – CUPRA Born, ale w ubiegłym roku ofertę poszerzono o wersje z różnymi pojemnościami akumulatorów. Pojawia się także mocniejsza wersja e-Boost. CUPRA wprowadziła także na rynek wersję limitowaną modelu Formentor – VZ5.
CUPRA Born w pierwszej kolejności została wprowadzona w 2021 roku w wariancie z o mocy 204 KM. Pojemność akumulatora wynosiła 58 kWh, a samochód w tej wersji kosztował 1699 zł miesięcznie albo 167 900 zł. Od 2022 roku pojawiła się wersja o mocy 150 KM i z akumulatorem o pojemności 45 kWh, a sam pakiet e-Boost zwiększa moc silnika do poziomu 231 KM. Jest on sprzedawany z samochodem wyposażonym w akumulator 58 kWh i 77 kWh, a proponowana wówczas cena wynosiła odpowiednio 174 200 zł i 197 500 zł
W tym roku do Borna dołączył drugi samochód na prąd – Tavascan, a w przyszłym, marka chce wprowadzić na rynek elektrycznego SUV-a o nazwie Terramar oraz w 2025 roku pojawi się „najbardziej radykalny” model elektryka. Będzie on bazował na koncepcyjnym modelu Raval.
CUPRA jest także partnerem klubu piłkarskiego FC Barcelona, a w reklamie samochodów wystąpił sam Robert Lewandowski.