Elektryczny model TX firmy LEVC pobił w popularności londyńskie taksówki LEVC z silnikiem diesla. Po ulicach Londynu jeździ 6 000 elektrycznych czarnych taksówek LEVC, co stanowi ponad 40 proc. wszystkich taksówek w stolicy Wielkiej Brytanii.

  • Elektryczne taksówki LEVC TX przekroczyły liczbę taksówek TX4 zasilanych olejem napędowym
  • Na ulicach Londynu jeździ już 6000 elektrycznych taksówek TX
  • Elektryczne taksówki LEVC TX stanowią już 40 proc. floty czarnych taksówek w Londynie

Elektryczne taksówki LEVC TX na ulicach Londynu

Na ulicach Londynu jeździ obecnie więcej elektrycznych taksówek LEVC (London Electric Vehicle Company) TX niż TX4 z silnikiem diesla. Jest to niezwykle ważne w dobie przyspieszenia transformacji przez władze Londynu w kierunku elektromobilności. Na ulicach stolicy Wielkiej Brytanii jeździ obecnie 6000 taksówek LEVC TX.

Wraz ze wzrostem sprzedaży elektrycznych taksówek, rośnie również pozytywny wkład LEVC TX w poprawę jakości powietrza. Model LEVC TX zasilany przez technologię eCity, przejechał już ponad 534 miliony mil na całym świecie i zapobiegł emisji 162 000 ton CO2 do atmosfery. Taksówka została wprowadzona na rynek w 2018 roku.

— Jesteśmy świadkami punktu zwrotnego w transformacji w kierunku czystszego transportu, z modelem TX wyprzedzającym TX4 napędzany olejem napędowym. W stolicy działa obecnie ponad 6 000 elektrycznych taksówek TX, stanowiących ponad 40 proc. floty czarnych taksówek. Od momentu wprowadzenia przez LEVC rewolucyjnej taksówki TX, udało się dostarczyć bezkonkurencyjne rozwiązanie w zakresie zrównoważonej mobilności, doskonale sprawdzające się w środowisku miejskim. Z każdym nowym TX na drodze, zapobiegamy tysiącom ton szkodliwych emisji, pomagając tworzyć zdrowsze i szczęśliwsze miasta — mówi Alex Nan prezes LEVC.

Brytyjskie LEVC już nie tylko na taksówkach

Marka ogłosiła również, że zamierza wyjść poza segment produkcji wysokiej klasy taksówek i stać się firmą zajmującą się technologią mobilności. W 2023 roku firma chce osiągnąć 20 proc. wzrost. W przedstawionej pod koniec grudnia 2022 roku strategii LEVC podkreślał, że chce stać się firmą całkowicie neutralną pod względem emisji CO2. 

Reuters, powołując się na swoje źródła, podawał w styczniu, że chińskia firma Geely – która jest właścicielem brytyjskiej firmy LEVC – planuje „duże inwestycje”, aby uczynić z producenta z Coventry nie tylko wytwórcą czarnych londyńskich taksówek, ale dostawcę samochodów komercyjnych i osobowych. Nie podano jednak kwoty, jaka ma powędrować do brytyjskiej firmy. Dotychczas Geely zainwestowało w LEVC 500 mln funtów. 

Geely będzie chciało przyciągnąć nowych inwestorów i będzie szukało branżowych partnerstw, by móc szybciej rozwijać nowe technologie. Już dziś samochody LEVC korzystają z systemu infotainment i oprogramowania opracowanego przez Volvo. Władze producenta taksówek podkreślają, że może on zbudować pełne portfolio elektrycznych aut w zaledwie pięć lat. 

Zobacz też: Testy elektryczne Porsche Macana

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię