Rusza produkcja Pininfarina Battista – pierwszego na świecie czysto elektrycznego hyper GT. Produkcja rusza w Cambiano we Włoszech. Pierwszy seryjnie produkowany Battista pojawi się na Monterey Car Week w sierpniu.
- Pininfarina rusza z produkcją elektrycznego modelu Battista
- Battista może przejechać na jednym ładowaniu do 476 kilometrów
- Samochód jest budowany w Cambiano we Włoszech
Elektryczna Pininfarina Battista – rusza produkcja
Pininfarina Battista, po raz pierwszy zaprezentowany w 2018 roku, będzie „najpotężniejszym samochodem, jaki kiedykolwiek zaprojektowano i zbudowano we Włoszech”. Dzięki mocy 1 400 kW i momentowi obrotowemu 2 340 Nm ma rozpędzać się do prędkości 100 km/h w zaledwie dwie sekundy. Bateria o pojemności 120 kWh zasilać będzie cztery silniki elektryczne – po jednym przy każdym kole. Auto na jednym ładowaniu ma przejechać do 476 kilometrów.
Battista jest ręcznie wykonywany przez zespół rzemieślników w specjalnie przygotowanym obiekcie o powierzchni 2300 metrów kwadratowych. Pininfarina zbuduje ok. 150 sztuk tego modelu. Właściciele Battisty mogą liczyć na korzystanie z pakietu obsługi klienta przez w 25 punktach globalnej sieci detalicznej Automobili Pininfarina.
Produkcja Pininfarina Battisty w Cambiano
Atelier Battista w Cambiano we Włoszech jest podzielone na 14 stref produkcyjnych. Od początku do końca, montaż każdego Battisty trwa 10 tygodni, podczas gdy ręcznie malowanie auta wydłuża ten harmonogram do 18-tygodni. Każdy egzemplarz jest tworzony przez 10 rzemieślników, co zajmuje ponad 1250 godzin.
Jak wygląda produkcja Pininfarina Battisty?
Podwozie Battisty, składające się z elektrycznego układu napędowego, baterii w kształcie litery T, monokolu z włókna węglowego i wszystkich systemów elektrycznych, trafia najpierw do pierwszej strefy produkcyjnej, w celu jego oceny pod kątem surowych standardów jakości Automobili Pininfarina.
Battista zaczyna nabierać kształtów, gdy zagruntowane nadwozie w kolorze białym jest łączone z monokolem. Wytrzymałość i sztywność ma zapewnić dach „Goccia”, zamykający kabinę. W centrum zakładu przez dwa dni mierzone i rejestrowane są wszystkie wymiary i parametry auta. Następnie karoseria jest demontowana z podwozia i przygotowywana do przeniesienia do specjalnej lakierni.
Standardowy cykl lakierowania trwa od trzech do czterech tygodni, przy użyciu nowej mieszanki lakierniczej z wielowarstwowym wykończeniem metalicznym, w jednym z 28 kolorów inspirowanych regionem Piemont we Włoszech. Każdy panel jest dopasowywany do innego, wykonanego specjalnie na zamówienie urządzenia, aby zapewnić idealne dopasowanie kolorów. Podczas gdy lakier zewnętrzny jest dopracowany, montowana jest deska rozdzielcza i elementy wnętrza.
W piątej strefie następuje montaż 80 procent pojazdu, który trwa dwa dni. Na tym etapie, w ciągu dwóch dni, montowane są również skomplikowane drzwi motylkowe, przy użyciu urządzenia montażowego, które jest w stanie utrzymać ciężar drzwi i przechylać się w wielu kierunkach, aby zapewnić idealne dopasowanie.
Testy wodne Pininfarina Battista
Następnie przeprowadzane są pierwsze kontrole końcowe i komisyjne, przy użyciu specjalnie przygotowanego oprogramowania i narzędzi, aby sprawdzić, czy wszystkie standardy są spełnione w trybie fabrycznym. Następnie auto jest sprawdzane pod kątem użyteczności dla klienta, aby upewnić się, że rzeczywiste funkcje działają tak, jak powinny – w tym ładowanie akumulatora, system informacyjno-rozrywkowy i unikalna sygnatura dźwiękowa Automobili Pininfarina SUONO PURO.
Na ostatnim stanowisku pracy w Atelier, Battista zostaje podniesiony na 24 godziny na podnośniku, aby móc dokonać dokładnego ustawienia kół i układu kierowniczego. Każdy pojazd jest następnie sprawdzany w testach wodnych, aby upewnić się, że woda nie dostanie się do pojazdu, niezależnie od jej intensywności.
Końcowe kontrole jakości obejmują również testy funkcjonalne, dokładną ocenę estetyczną w tunelu świetlnym oraz testy drogowe. Ten program testów GT jest realizowany na specjalnie przygotowanej trasie. Każdy Battista jest sprawdzany przez tego samego kierowcę testowego w najdrobniejszych szczegółach, po czym wraca do Cambiano, gdzie usuwana jest folia ochronna przed ostateczną kontrolą estetyczną.