SEAT zainwestował ponad 7 milionów euro w Test Center Energy (TCE), które opracuje i przetestuje systemy energetyczne dla samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Na powierzchni 1500 m2 i mocy testowej do 1,3 megawata, TCE będzie testowało moduły ogniw, akumulatory i pojazdy elektryczne.

  • SEAT uruchomił centrum badawczo-rozwojowe akumulatorów
  • SEAT na TCE wydał ok 7 mln euro
  • Centrum TCE będzie prowadziło walidacje akumulatorów i prowadziło badania nad samochodami zelektryfikowanymi

SEAT otwiera nowe centrum badań akumulatorów

Zlokalizowany zakład w Centrum Technicznym SEATa w Martorell, TCE będzie odpowiedzialne za opracowywanie i testowanie wydajności systemów energetycznych dla aut elektrycznych i hybrydowych CUPRA, SEAT i SEAT MÓ, a także innych marek Grupy Volkswagen.
TCE stanowi część globalnej sieci badawczo-rozwojowej Grupy Volkswagen i jest pierwszym tego typu centrum w Europie poza Niemcami, obok ośrodków w Chinach i Stanach Zjednoczonych. Ośrodek stanowi kolejny krok w strategii elektryfikacji firmy i ma stać się kluczowym elementem projektu dotyczącego elektryfikacji hiszpańskiego przemysłu motoryzacyjnego. TCE jest częścią 5-miliardowego planu inwestycyjnego, mającego na celu elektryfikację pojazdów i obiektów.

Centrum badawcze akumulatorów SEATA TCE w Mantorell w Hiszpanii
SEAT zainwestował ponad 7 milionów euro w Test Center Energy (TCE). zdjęcie: SEAT

TCE aspiruje również do tego, by stać się przestrzenią innowacji, współpracy i badań, oferując szkolenia dla młodych ludzi w zakresie produkcji samochodów elektrycznych.

W ceremonii otwarcia udział wzięli m.in. hiszpańska minister nauki i innowacji Diana Morant oraz kataloński konsultant ds. biznesu i zatrudnienia Roger Torrent, którzy odwiedzili obiekty wraz z dyrektorem generalnym SEAT-a i CUPRA Waynem Griffithsem oraz wiceprezesem firmy ds. badań i rozwoju Wernerem Tietz.

Dzisiaj jest ważny dzień dla przyszłości SEAT-a. Mamy możliwość, aby całkowicie zmienić naszą branżę. Fundusze NextGenerationEU mogą nam pozwolić urzeczywistnić naszą ambicję – powiedział Wayne Griffiths.

TCE będzie przeprowadzać do 6000 różnych testów rocznie, co pozwoli nam zweryfikować i zagwarantować wydajność akumulatorów i systemów ładowania. Dzisiejsza premiera to świetna wiadomość nie tylko dla elektryfikacji firmy, ale także dlatego, że pozwoli nam pozycjonować się jako punkt odniesienia w rozwoju rozwiązań dla zrównoważonej elektromobilności – dodał Werner Tietz.

W ramach swojej strategii SEAT planuje produkować auta elektryczne w Martorell od 2025 roku.

SEAT będzie walidował akumulatory do aut elektrycznych

Zbudowane w zaledwie 18 miesięcy Centrum zajmuje 1500 metrów kwadratowych. Obejmuje różne przestrzenie do walidacji modułów akumulatorowych, z najbardziej zaawansowaną technologią chemii ogniw, obejmującą pełny zakres napięć stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym. TCE koncentruje się obecnie na akumulatorach do platform MEB (elektrycznych) i MQB (hybrydowych), a także ładowarkach stosowanych we wszystkich zelektryfikowanych pojazdach.

Centrum ma pojemność testową rzędu 1,3 megawata, co jest porównywalne z mocą, jakiej potrzebuje 350 gospodarstw domowych do jednoczesnego włączenia wszystkich urządzeń elektrycznych lub 100 000 telefonów komórkowych, ładujących się jednocześnie. W obiektach tych pracuje ponad 25 specjalistów.

TCE może przeprowadzać do 6000 pełnych analiz walidacyjnych funkcji związanych z systemem wysokiego napięcia (akumulator, ładowanie, bezpieczeństwo) rocznie. Baterie przechodzą średnio ponad 17 500 godzin testów, aby zapewnić optymalną wydajność w każdych warunkach przez cały cykl życia.

Samochód marki CUPRA na testach w centrum badawczym SEATA - TCE - w Mantorell
TCE będzie też prowadził testy samochodów zelektryfikowanych zdjęcie: SEAT

W obiekcie mieści się również warsztat zaprojektowany i wyposażony do testowania pojazdów zelektryfikowanych, w którym może być testowanych jednocześnie do ośmiu samochodów. Przeprowadzane będą tam testy systemu energetycznego, bezpieczeństwa funkcjonalnego oraz integracji funkcji z całą elektroniką samochodów hybrydowych i elektrycznych.

TCE posiada również kilka komór klimatycznych, które będą testowały akumulatory i moduły w ekstremalnych warunkach termicznych, między -25 a +55 ºC, symulując w ten sposób różne warunki, jakie samochody napotykają w swoim cyklu życia.

Zbudowany zgodnie z zobowiązaniem SEAT do ochrony środowiska, TCE przechodzi obecnie proces certyfikacji LEED (Leadership in Energy & Environment Design).

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię