Grupa Volkswagen zakończyła okresową ocenę swojej globalnej sieci punktów szybkiego ładowania na całym świecie. Na koniec 2022 roku do sieci podłączono ponad jedną trzecią z 45 000 punktów ładowania wysokiej mocy (HPC), które firma planuje zainstalować – łącznie około 15 000 szybkich ładowarek o mocy ładowania do 350 kW.
- Volkswagen w ramach swoich globalnych partnerstw posiada już 15 000 szybkich stacji ładowania
- Firma chce mieć ich 45 000 do 2025 roku
- 18 000 stacji szybkiego ładowania ma być zlokalizowanych w Europie
Volkswagen i szybkie stacje ładowania
Podczas Power Day 2021 Grupa ogłosiła swój plan zostania pierwszym międzynarodowym producentem samochodów, który w ramach sojuszu z partnerami firmy stworzy globalną sieć HPC, z której będą mogły korzystać wszystkie auta elektryczne. W ramach tego planu w Europie ma działać około 10 000 punktów HPC, a do końca 2023 roku nawet 25 000 na całym świecie.
— Volkswagen rozpoczął tworzenie tej globalnej sieci szybkiego ładowania już przed kilkoma laty. Obecnie należymy do pionierów w dziedzinie mobilności elektrycznej, a dowodem na to jest 15 000 punktów szybkiego ładowania w Ameryce Północnej, Chinach i Europie. Jest to osiągnięcie, które zdobyliśmy wspólnie z naszymi partnerami z branży i sektora energetycznego. Uważamy, że ładowanie jest nie tylko warunkiem wstępnym dla elektromobilności, ale także strategicznym obszarem biznesowym o wysokim potencjale w przyszłości. W przyszłości zamierzamy go jeszcze bardziej rozbudować — mówi Thomas Schmall, członek zarządu Volkswagen Group ds. technologii i prezes Volkswagen Group Components.
Współpraca i partnerstwa Grupy Volkswagen z zakresie ładowania
Punkty szybkiego ładowania w Europie są instalowane częściowo z pomocą IONITY, spółki joint venture, w której uczestniczą marki Grupy – Audi i Volkswagen Passenger Cars, a także producent samochodów sportowych Porsche. W ubiegłym roku Grupa ogłosiła również powstanie spółki joint venture – Ewiva – we Włoszech z Enel X Way, członkiem Grupy Enel.
Volkswagen instaluje również punkty szybkiego ładowania w ramach partnerstwa z BP i Iberdrolą. Współpracując z BP, Grupa planuje zainstalować około 8 000 punktów szybkiego ładowania w całej Europie. Sieć ta jest wyposażana m.in. w stację szybkiego ładowania Flexpole produkowaną przez Volkswagen Components. Grupa współpracuje z firmą Iberdrola w celu pokrycia głównych arterii komunikacyjnych w Hiszpanii.
W Stanach Zjednoczonych nad rozbudową infrastruktury elektrycznej Grupy czuwa Electrify America, największa publiczna sieć szybkiego ładowania w Ameryce Północnej. W Chinach prace te wykonuje spółka joint venture CAMS. Jak zapowiedziała firma podczas Power Day, Volkswagen i jego partnerzy planują rozbudowę sieci do 45 000 stacji HPC do 2025 roku: 18 000 stacji HPC w Europie, 10 000 w Ameryce Północnej i 17 000 w Chinach.
— Naszym celem jest uczynienie mobilności elektrycznej dostępnej dla wszystkich. Sukcesy, które osiągnęliśmy z naszymi silnymi partnerami, wysyłają jeden jasny komunikat: Stosujemy właściwą strategię. Razem możemy stworzyć zrównoważoną i dostępną mobilność przyszłości — mówi Elke Temme, SVP Charging & Energy.
Ładowanie i energia wpisane w podstawową działalność Grupy Volkswagen
Strategia NEW AUTO, którą Grupa wdrożyła na początku 2021 roku, łączy w sobie wszystkie działania w obszarach ładowania i energii, które są nadzorowane na poziomie zarządu. Volkswagen Group Technology odgrywa teraz kluczową rolę w strategii mobilności elektrycznej firmy, w której chce ona stać się wiodącym dostawcą inteligentnego ekosystemu ładowania i energii.
Prezes Grupy Oliver Blume podkreślił tę rolę również w swoim 10-punktowym planie, który definiuje obszar Charging & Energy jako elementarny aspekt przyszłości firmy. Oprócz rozwoju globalnej sieci publicznych stacji szybkiego ładowania firma stworzyła ofertę produktową obejmującą wszystkie aspekty rozwiązań w zakresie ładowania dla klientów prywatnych i firm.
źródło: Volkswagen