Huawei bierze się za szybkie ładowanie samochodów elektrycznych. Chińska firma opublikowała szczegóły swojego patentu.

  • Huawei prowadzi prace nad przyspieszeniem technologii ładowania aut elektrycznych
  • Huawei pokazał streszczenie opisu swojego patentu

Huawei i auta elektryczne

Firma Huawei opublikowała nowy patent, który ma poprawić właściwości ładowania samochodów elektrycznych. Zgodnie z opublikowanymi informacjami, celem innowacji stosowanych w opatentowanej technologii, jest zwiększenie prędkości ładowania i skrócenie jego czasu.

Chiński producent od dłuższego czasu opracowuje technologie pojazdów i zabezpiecza je w formie patentów. Z drugiej strony, Huawei wielokrotnie zaprzeczał, że będzie budował własne pojazdy i dążył do zdobycia pozycji wiodącego dostawcy technologii motoryzacyjnych na rynku.

Według najnowszych informacji, Huawei planuje opracowanie nowego elektrycznego SUV-a we współpracy z firmą SERES. Poinformowano również, że wejście w branżę pojazdów elektrycznych może stać się ważnym nowym obszarem wzrostu dla Huawei.

Co o swoim patencie pisze Huawei?

W dokumentach patentowych Huawei wskazuje, że „stos ładujący zawiera obwód konwersji mocy” do dostarczania energii ładowania dla pojazdu elektrycznego oraz kontroler do uzyskiwania odpowiedniej jego temperatury.

Gdy temperatura stosu ładującego jest mniejsza lub równa ustawionemu progowi temperatury (na przykład temperatura na początku ładowania jest niska), stos ładujący jest sterowany tak, aby był ładowany z mocą wyższą niż pełne obciążenie; gdy temperatura wzrośnie powyżej ustawionego progu temperatury, ładowanie odbywa się z mniejszą mocą pełnego obciążenia.

Gdy temperatura stosu ładującego jest mniejsza lub równa ustawionemu progowi temperatury, na przykład w początkowej fazie ładowania, temperatura stosu ładującego jest niska, a stos ładujący jest sterowany tak, aby ładować pojazd elektryczny z mocą ładowania większą niż moc pełnego obciążenia. Większa moc ładowania powoduje zwiększenie prędkości ładowania.

Gdy temperatura wzrasta powyżej ustawionego progu temperatury, pojazd elektryczny jest ładowany z mniejszą mocą ładowania przy pełnym obciążeniu. Minimalna moc ładowania dostarczana to moc pełnego obciążenia, a średnia moc ładowania podczas procesu ładowania jest większa niż tradycyjna moc ładowania, co poprawia szybkość ładowania i skraca czas ładowania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię