Koreańskie media donoszą, że Hyundai Motor Company zamknął w grudniu dział rozwoju silników spalinowych w Namyang w Korei Południowej. Koncern skupia się na autach elektrycznych i rozwoju technologii akumulatorów.
- Hyundai wstrzymuje prace nad rozwojem silników spalinowych
- Hyundai zamknął po 40 latach dział rozwoju silników
- Koreański koncern chce skupić się na rozwoju samochodów elektrycznych i akumulatorów
Hyundai kończy z silnikami spalinowymi
The Korean Economic Daily pisze, że Hyundai zamknął 23 grudnia dział rozwoju silników w swoim centrum badawczo-rozwojowym. Centrum badawczo-rozwojowe Namyang w Korei Południowej jest mózgiem grupy, w którym pracuje około 12 000 naukowców.
Teraz przejście na elektryfikację jest nieuniknione. Opracowanie naszego własnego silnika to wielkie osiągnięcie, ale musimy zmienić system, aby tworzyć przyszłe innowacje w oparciu o nasz wielki atut z przeszłości – napisał nowo mianowany dyrektor ds. badań i rozwoju Park Chung-kook w e-mailu do pracowników.
Ruch Hyundaia nastąpił w momencie, gdy światowy przemysł motoryzacyjny kieruje się ku samochodom elektrycznym szybciej, niż oczekiwano. Zespół konstruktorów silników powstał w 1983 roku, kiedy Chung Ju-yung, założyciel Hyundai Group i dziadek obecnego prezesa Hyundai Motor Group, Chunga Euisuna, zlecił firmie stworzenie własnego silnika.
Hyundai Motor w 1991 roku zaprezentował silnik Alpha – swój pierwszy własny produkt – a następnie jego następców, takich jak silniki Beta, Theta i Nu, które pomogły Hyundaiowi awansować do grupy pięciu największych producentów samochodów na świecie.
Hyundai stawia na samochody elektryczne i akumulatory
Hyundai Motor zamknął dział rozwoju silników po około 40 latach, aby wzmocnić dział rozwoju pojazdów elektrycznych. Hyundai delegował teraz swoich naukowców do działu rozwoju elektryfikacji. W przeszłości zespoły rozwojowe pojazdów elektrycznych były częścią zespołów rozwojowych układu napędowego.
Badacze z działu projektowania silników przenieśli się do centrum projektowania elektryfikacji, pozostawiając niewielką grupę osób odpowiedzialnych za modyfikację istniejących już silników. Centrum rozwoju układu napędowego przekształca się w centrum testowania elektryfikacji, a centrum rozwoju osiągów układu napędowego zmieni się w centrum rozwoju osiągów elektryfikacji.
Hyundai utworzył jednocześnie centrum rozwoju akumulatorów, w ramach działu rozwoju elektryfikacji. Centrum posiada zespoły zajmujące się projektowaniem baterii, rozwojem ich wydajności baterii i innymi technologiami.
Hyundai ma ambitne cele sprzedaży aut elektrycznych
Prezes i dyrektor generalny Hyundai Motor, Chang Jae-hoon, powiedział niedawno, że firma podejmie agresywne kroki w celu jak najszybszego przekształcenia się w producenta pojazdów elektrycznych.
Hyundai Motor i Kia ogłosiły cel sprzedaży na poziomie 1,7 miliona pojazdów elektrycznych na całym świecie w 2026 r. Przewiduje się, że pojazdy elektryczne zdominują globalny rynek jeszcze przed 2030 r. Wcześniejsze prognozy wskazywały, że będą one stanowiły połowę sprzedaży nowych samochodów w 2040 r.
Natychmiastowym zadaniem jest opracowanie innowacyjnych pojazdów, które mogą zdominować rynek przyszłości. Ta reorganizacja będzie ważnym punktem wyjścia do zmian nadchodzących w nowym roku – powiedział Park.
Centrum badawczo-rozwojowe skoncentruje się również na surowcach potrzebnych do produkcji akumulatorów i półprzewodników, ponieważ oczekuje się, że będą one zyskiwać na znaczeniu wraz ze wzrostem globalnego rynku pojazdów elektrycznych i autonomicznych.