Lotus i superszybka ładowarka. Brytyjska firma przedstawiła urządzenie o mocy 450 kW. Modułową jednostkę do ładowania maksymalnie czterech pojazdów jednocześnie.
Lotus i superszybka ładowarka
Chłodzona cieczą ładowarka DC All-in-One oferuje ultraszybkie ładowanie z mocą do 450 kW. Ładowanie Lotusa Eletre R może zwieksza zasięg do 142 km po około 5 minutach ładowania. Naładowanie od 10 – 80 proc. można osiągnąć w zaledwie 20 minut.
Modułowa szafa zasilająca przeznaczona jest do pomieszczeń wymagających dużej energii w celu zwiększenia wydajności i zminimalizowania czasu ładowania. Są to m.in. miejsca przeznaczone na przystanki na autostradzie. Urządzenie oferuje moc wyjściową do 480 kW. Terminal ładujący, który w połączeniu z szafą zasilającą może ładować do czterech pojazdów jednocześnie.
Lotus wykorzystuje technologie chłodzone cieczą w całym swoim zestawie komercyjnych rozwiązań do ładowania, aby ułatwić i przyspieszyć ładowanie pojazdów elektrycznych.
Lotus ruszył z ładowaniem w Chinach
Rozwiązania Lotus do szybkiego ładowania wdrożono już w Chinach. Firma oczekuje, że zostaną one wprowadzone w większości krajów europejskich, a także na Bliskim Wschodzie w drugim kwartale 2024 r.
Lotus w przyszłości chce rozwijać swoją ofertę ładowania. Ma to stanowić kolejny krok w kierunku szybkiego ładowania, gdy infrastruktura stanie się łatwo dostępna. Klienci Lotusa będą mogli łatwo zwiększyć moc wyjściową do tej mocy bez dodatkowych kosztów sprzętu, gdy obecni na rynku dostawcy usług wdrożą modernizację sieci.
— W ciągu ostatnich sześciu lat Lotus inwestował w technologię i infrastrukturę, aby przyspieszyć przejście na elektryfikację. Chcemy, aby posiadanie pojazdu elektrycznego było łatwiejsze niż kiedykolwiek, a dzięki naszym najnowszym ofertom Lotus jest w stanie zapewnić klientom pewność dostępu do łatwego, szybkiego i wydajnego ładowania — mówi Mike Johnstone, dyrektor handlowy Lotus Group.
Lotus i strategia elektryfikacji
W 2018 r. Lotus ogłosił swoją strategię Vision80 i planuje do 2028 r. przekształcenie markę w pełni elektryczną, globalną markę zajmującą się luksusowymi technologiami. W ramach tego przejścia firma zobowiązała się do opracowania własnej gamy urządzeń do ładowania pojazdów elektrycznych rozwiązania. Stąd Lotus i superszybka ładowarka ma poszerzyć portfolio produktowe firmy.
— W miarę jak coraz więcej rządów zwiększa inwestycje w elektryfikację w dążeniu do zerowej wartości netto, zapotrzebowanie na niezawodną infrastrukturę do ładowania pojazdów elektrycznych nigdy nie było wyższe niż wcześniej . Firma Lotus opracowała najlepsze w swojej klasie rozwiązania do szybkiego ładowania, aby zapewnić szybkie i niezawodne ładowanie, spełniając potrzeby klientów — Alan Wang, wiceprezes Lotus Technology i dyrektor generalny Lotus Flash Charge.
Auta elektryczne Lotus
Firma wprowadziła na rynek swój pierwszy elektryczny hiperSUV Eletre w 2022 r. Dostawy do klientów w Wielkiej Brytanii, Europie, a także Chinach będą miały miejsce w tym roku. Niedawno na początku września 2023 r. Lotus wprowadził na rynek Emeyę, elektryczny hiper-GT nowej generacji.
Obydwa pojazdy integrują sprzęt, oprogramowanie i możliwości chmurowe. Wyposażono je również w kamery HD, radar, a także funkcje mapowania o wysokiej precyzji. Dzięki nim pojazdy te mogą precyzyjnie postrzegać otoczenie na wyświetlaczu stereoskopowym. Zapewnia to płynną jazdę nawet w ekstremalnych warunkach.
Lotus zapowiada, że będzie w dalszym ciągu poszerzać swoją gamę pojazdów elektrycznych klasy premium. Brytyjska firma odnotowała ogromny popyt na swoje produkty, a portfel zamówień opiewa obecnie na ponad 19 000 samochodów. Po rekordowej pierwszej połowie 2023 r. firma zwiększyła produkcję, a także spodziewa się, że wynik za cały rok przewyższy wszystkie poprzednie lata.
Strach przed ładowaniem
Lęk przed ładowaniem pozostaje jedną z głównych barier w upowszechnianiu pojazdów elektrycznych. W ankiecie przeprowadzonej przez Instytut Polityki Energetycznej Uniwersytetu w Chicago prawie 80 proc. społeczeństwa, jako główny powód niechęci do zakupu auta elektrycznego podaje brak infrastruktury do ładowania.