Amazon rusza ze sprzedażą samochodów przez internet. Firma podpisała porozumienie z południowokoreańskim Hyundaiem. Ogłoszenie partnerstwa strategicznego miało miejsce podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles 2023 r.

Amazon rusza ze sprzedażą samochodów

Współpraca obu firm obejmuje dotyczy przede wszystkim uruchomienia przez Amazon sprzedaży online pojazdów Hyundai w USA w 2024 r. W jego ramach ogłoszono także wbudowanie rozwiązania Alexa w pojazdach nowej generacji Hyundai. Strategiczne partnerstwo pomiędzy tymi firmami ma służyć lepszemu dotarciu do nowych klientów. Począwszy od zmiany dostępności, z jaką klienci mogą kupować pojazdy w internecie, poprzez ułatwienie korzystania z Alexy w pojazdach Hyundai.

Amazon sprzedaje już akcesoria samochodowe i prowadzi witrynę „Amazon Vehicle Showrooms”, która umożliwia producentom reklamowanie się. Jednak do tej pory klienci nie mogli tak naprawdę kupić samochodu, ciężarówki ani SUV-a, którego szukali.

Tego typu struktura sprzedaży będzie nagradzać dealerów, w przeciwieństwie do modeli sprzedaży bezpośredniej, które całkowicie ich omijają. Kiedy pojazdy trafią do sprzedaży w Amazon, lokalny dealer Hyundaia stanie się wówczas rekordowym sprzedawcą.

Amazon rusza ze sprzedażą samochodów online.

Jak to będzie działało?

W 2024 r. dealerzy samochodowi po raz pierwszy będą mogli sprzedawać pojazdy w amerykańskim sklepie Amazon. Hyundai będzie pierwszą marką dostępną dla klientów do zakupu na tej platformie. To nowe doświadczenie w zakresie zakupów cyfrowych ułatwi klientom zakup nowego samochodu online, a następnie jego odbiór i dostawę przez dealera.

Klienci będą mogli wyszukiwać w serwisie Amazon pojazdów dostępnych na ich obszarze w oparciu o szereg preferencji, w tym model, wykończenie, kolor i funkcje. Mogą także wybierać preferowany samochód, a następnie sprawdzać online wybrane opcje płatności i finansowania – wszystko w ramach platformy Amazon. 

Amazon rusza ze sprzedażą samochodów online

Transformacja Hyundaia w chmurze

Hyundai postawił na AWS jako preferowanego dostawcę usług w chmurze w celu przyspieszenia transformacji cyfrowej. Ma ona wspomagać firmę, zaczynając od obliczeń, pamięci masowej, baz danych i analiz. Uczestniczyć będzie w wykorzystaniu sztucznej inteligencji i internetu rzeczy (IoT). W ramach nowej wieloletniej umowy Hyundai stanie się organizacją w większym stopniu opartą na danych. Strategia firmy oparta zostanie na chmurze. Firma chce przenieść do rozwiązań cloudowych swoje obecne aplikacje lokalne – które wspierają badania, inżynierię produktów i zaangażowanie klientów. 

Hyundai chce nadać priorytet produkcji i łańcuchowi dostaw, aby poprawić ich optymalizację i zminimalizować koszty. Firma chce wzmocnić swoje bezpieczeństwo i usuwanie skutków potencjalnych awarii w celu zwiększenia odporności. Współpraca w zakresie rozwiązań chmurowych ma także wspomóc rozwój pojazdów połączonych, aby zapewnić nowe funkcje kierowcom na całym świecie. 

Firmy w ramach współpracy już wdrożyły i zaprojektowały swój własny program szkoleniowy i certyfikacyjny Master Builder, aby szkolić inżynierów Hyundai w zakresie kluczowych umiejętności związanych z chmurą.

Amazon rusza ze sprzedażą samochodów online.

Alexa w samochodach Hyundai

Od 2025 roku klienci kupujący auta Hyundaia będą mogli uzyskać dostęp do Alexy, z której korzystają w domu, będąc w aucie. Będą mogli skorzystać z Alexy przy m.in. włączaniu muzyki, uruchamiania podcastów lub audiobooków, a także przy ustawianiu przypomnień, aktualizacji list rzeczy do zrobienia. 

Klienci będą mogli także sterować swoim inteligentnym domem z drogi, na przykład prosząc o ogrzanie domu w drodze powrotnej, dokładnie sprawdzając, czy drzwi są zamknięte oraz zarządzając inteligentnym oświetleniem. Alexę będzie można także prosić o aktualne informacje na temat ruchu drogowego lub prognozę pogody. Będzie można także sterować głosowo odtwarzaczem multimedialnym lub systemem nawigacji w pojeździe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię