Porsche Taycan pobiło swój własny rekord na torze Nürburgring. Kierowca rozwojowy Porsche, Lars Kern, przeszedł samego siebie na torze. Jadąc przedseryjnym Taycanem, uzyskał czas okrążenia 7:07,55 minuty. Jest on aż o 26 sekund lepszy niż podczas jego ostatniej rekordowej jazdy sedanem Taycan Turbo S Sport, który wyposażono w pakiet Performance w sierpniu 2022 roku.
Porsche Taycan pobiło swój własny rekord na torze Nürburgring
Dwadzieścia sześć sekund to pół wieczności w sportach motorowych. Szef linii modelowej Kevin Giek podkreśla, że czas okrążenia wynoszący 7:07,55 minuty jest rewelacyjny. Stawia to Taycana w tej samej lidze, co elektryczne hipersamochody. Na kilku innych okrążeniach Lars uzyskał prawie taki sam czas.
Cały tor Nürburgring-Nordschleife był do wyłącznej dyspozycji kierowcy. Ze względów bezpieczeństwa samochód testowy wyposażono w wymaganą prawnie klatkę bezpieczeństwa oraz wyścigowe kubełkowe fotele. W porównaniu z rekordem Taycana Turbo S z 2022 r. osiągnięty czas był znacznie lepszy.
Przedseryjny samochód jadąc do Schwedenkreuz był o dobre 25 km/h szybszy. Porsche podaje, że oznacza to, że odległość między przedseryjnym Taycanem, a także obecnym Turbo S na mecie wynosiła ponad 1,3 km. Wynik ten ma ilustrować skok wydajności osiągnięty na trasie o długości 20,8 km.
Nowe Porsche Taycan również pobiło poprzedni rekord Tesli Model S Plaid o około 18 sekund, ale nie było tak szybkie jak Rimac Nevera z czasem okrążenia 7:05:298 minut.
Rekord Porsche Taycan z sierpnia 2022 roku
Porsche Taycan Turbo S, które wcześniej biło rekord, wyposażono w zupełnie nowy wyczynowy zestaw, a także pakiet Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Porsche było całkowicie standardowym samochodem produkcyjnym. Waga samochodu była taka sama, jak auta seryjnie produkowanego. Ustanowiony wówczas rekord oficjalnie zatwierdził notariusz. Eksperci firmy TÜV Rheinland także potwierdzili wyczyn samochodu.
Zastosowany w samochodzie zestaw wyczynowy obejmował 21-calowe koła z homologacją na drogi, a także sportowe opony Pirelli Zero Corsa. Zastosowana w nich mieszanka swoim składem zbliżona jest do tej, która stosowana jest w oponach wyścigowych. W skład zestawu wchodziła również aktualizacja oprogramowania systemu Porsche 4D Chassis Control. Zestaw oferowany jest przez Porsche Tequipment. Był on dostępny dla Porsche Taycan Turbo S z roku 2023.
Samochód miał moc aż 460 kW. Na 100 kilometrów samochód średnio zużywa ok. 21,9-23,4 kWh. Zasięg auta na jednym ładowaniu wynosił 440 – 468 km. Po dodaniu systemu Launch Control samochód mógł osiągać maksymalną moc 560 kW.