Ciężarówka wodorowa Isuzu i Hondy rozpoczęła testy. Potrwają one do września 2024 roku, a do sprzedaży ma trafić już w 2027 roku. Testy ruszyły na drogach publicznych w Japonii.

Isuzu i Honda ruszają z testami ciężarówki wodorowej

Isuzu Motors Limited i Honda rozpoczęły w grudniu testy demonstracyjne ciężkiego samochodu ciężarowego GIGA FUEL CELL. Auto napędzają ogniwa paliwowe. Testy przeprowadzono na drogach publicznych w Japonii.

Testy samochodu prowadzę są w obszarze Kanto, czyli prefekturach Tochigi, Saitama, a także Tokio i Kanagawa. Długość pojazdu to 11 980 mm, szerokość wynosi 2 490 mm, a wysokość auta sięga 3 770 mm. Masa całkowita pojazdu to 25 ton. Ciężarówka wodorowa Isuzu i Hondy jest w stanie pomieścić 56 kg wodoru. Auto może przejechać 800 km na jednym tankowaniu.

Na rynku już w 2027 roku

Same testy demonstracyjne mają potrwać do września 2024 r. Firmy chcą poczynić postępy w gromadzeniu danych, gromadzeniu wiedzy i identyfikowaniu problemów technicznych nowej technologii. Samochód pojawi się na rynku w 2027 roku. Prototypowy model używany do testów demonstracyjnych jest tego samego typu, co ten wystawiony na stoisku Grupy Isuzu podczas Japan Mobility Show 2023.

Isuzu i Honda uważają, że technologia ogniw paliwowych, wykorzystująca wodór jako paliwo, jest kluczowa w procesie dekarbonizacji transportu ciężkiego. Od podpisania w styczniu 2020 roku umowy na prowadzenie wspólnych badań nad ciężkimi pojazdami ciężarowymi wykorzystującymi ogniwa paliwowe, obie firmy pracują nad weryfikacją kompatybilności systemu z samochodami ciężarowymi o dużej ładowności. Podmioty chcą także powołać fundację ds. podstawowych technologii, takich jak technologie sterowania pojazdami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię