Audi w ramach programu pilotażowego uruchomiło centrum ładowania Audi w Norymberdze. Dane wskazują, że około 60 procent sesji ładowania stanowili stali klienci. Centrum ładowania Audi służy przede wszystkim kierowcom miejskim, którzy nie mają możliwości ładowania w domu. W drugiej połowie roku, w centrum Zurychu zostanie otwarty drugi pilotażowy punkt ładowania Audi, a następnie w Salzburgu i Berlinie. Kolejne punkty mają zostać otwarte w Niemczech w 2023 i w połowie 2024 roku.

  • Audi zbuduje węzeł ładowania w Zurychu
  • Pierwszy węzeł w ramach projektu pilotażowego został uruchomiony w Norymberdze
  • Kolejne punkty ładowania zostaną uruchomione w 2023 i 2024 roku w Niemczech

Audi i węzły ładowania – kolejny w Zurychu

W okresie od stycznia do końca kwietnia 2022 roku Audi zarejestrowało około 3100 ładowań na stacji w Norymberdze, co daje średnio 24 ładowania o mocy około 800 kWh dziennie. Ponadto salonik powierzchni prawie 200 metrów kwadratowych, z tarasem o powierzchni 40 metrów kwadratowych, był odwiedzany codziennie przez średnio 35 klientów, a liczba ta stale rośnie. Komfortowe warunki ładowania i poczekalni, z możliwością rezerwacji za pomocą aplikacji i atrakcyjną ofertą gastronomiczną, spotkały się z bardzo pozytywnymi opiniami użytkowników. Klienci wyrazili ogólne uznanie dla zadaszonego centrum ładowania Audi, wyposażonego w wygodną ładowarkę z obrotowym ramieniem, salonik i konsjerża. 

Liczby i pozytywne opinie klientów dowodzą, że nasza koncepcja zaoferowania elastycznej infrastruktury szybkiego ładowania klasy premium w przestrzeni miejskiej była strzałem w dziesiątkę – mówi kierownik projektu centrum ładowania Audi, Ralph Hollmig. 

Stacja ładowania Audi
Stacja ładowania Audi

Samowystarczalna, zrównoważona infrastruktura ładowania Audi

Do magazynowania energii w punkcie w Norymberdze i we wszystkich przyszłych stacjach ładowania, Audi wykorzystuje tak zwane sześciany. Są to elastyczne kontenery, które mogą być w krótkim czasie montowane i demontowane w istniejących miejscach. Energia w nich jest magazynowana w akumulatorach litowo-jonowych pochodzących z recyklingu – ze zdemontowanych pojazdów testowych. System ten oznacza, że rozwiązanie magazynowania akumulatorów w węźle ładowania Audi zapewnia trwałą infrastrukturę szybkiego ładowania tam, gdzie sieć elektryczna nie wystarcza, obsługując sześć punktów ładowania HPC o mocy do 320 kW.

Audi podkreśla, że dzięki około 2,45 MWh pamięci tymczasowej, cały punkt w Norymberdze potrzebuje jedynie 200 kW podłączenia do sieci niskiego napięcia, aby stale napełniać moduły magazynujące. Mimo to w jednym czasie można naładować do sześciu samochodów elektrycznych mocą około jednego megawata. Centrum ładowania Audi wykorzystuje wyłącznie energię ze źródeł odnawialnych, a panele słoneczne na dachu dostarczają do 30 kW dodatkowej zielonej energii.

Stacja ładowania Audi
Stacja ładowania Audi

Nowy punkt ładowania w dzielnicy bankowo-ubezpieczeniowej Zurychu

Bazując na doświadczeniach z Norymbergi i pozytywnych opiniach klientów, w drugiej połowie roku Audi uruchomi w Zurychu kolejną wersję modułowego systemu Audi charging hub z czterema zadaszonymi punktami ładowania. Mniejsze wymagania przestrzenne, dostosowane do lokalizacji miejskich, doskonale pasują do zuryskiej dzielnicy bankowo-ubezpieczeniowej. Dodatkowymi zaletami są krótki czas przygotowania do planowania i realizacji oraz brak konieczności prowadzenia prac inżynieryjnych. 

Istotnym elementem tej adaptowalnej, kompaktowej koncepcji jest przerobione ramię obrotowe, które zapewnia ładowanie bez barier wszystkich samochodów na całej szerokości poszczególnych punktów ładowania z mocą do 320 kW. Wyświetlacze operacyjne w punktach ładowania mają regulowaną wysokość, a przestrzeń między ładowarkami i samochodami została zaprojektowana tak, aby pomieścić osoby na wózkach inwalidzkich.

Dodatkowo dwa 55-calowe ekrany zwracają uwagę klientów między innymi na szeroki wachlarz usług w węźle, który obejmuje ofertę gastronomiczną i fitness, a także sklepy i wypożyczalnie rowerów elektrycznych w bezpośrednim sąsiedztwie. Bardziej kompaktowy niż obiekt w Norymberdze, punkt ładowania Audi w Zurychu oparty jest na tej samej modułowej konstrukcji, która umożliwia budowę punktów ładowania o różnych rozmiarach, z poczekalnią lub bez. 

Stacja ładowania Audi
Stacja ładowania Audi

Nowe punkty ładowania Audi w Niemczech

Po Zurychu, w drugiej połowie 2022 roku, Audi planuje uruchomienie kolejnych punktów ładowania w Niemczech i w Austrii. Jeszcze w tym roku, w Berlinie i Salzburgu, zostaną otwarte dwa kompaktowe punkty, podobne do tego z Zurychu. Ponadto Audi planuje otwarcie jeszcze większej liczby punktów w niemieckich miastach do połowy 2024 roku. W tym celu firma poszukuje obecnie atrakcyjnych lokalizacji i partnerów do współpracy. W celu dalszego rozwoju koncepcji poszukiwane są przede wszystkim lokalizacje w pobliżu centrum miasta, najlepiej z utwardzoną nawierzchnią i dobrze rozwiniętymi usługami w bezpośrednim sąsiedztwie.

Stacja ładowania Audi
Stacja ładowania Audi

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię