Dyrektor finansowy BMW Walter Mertl powiedział, że przekroczono już w ubiegłym roku punkt krytyczny sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym. Jego zdaniem obecnie większość wzrostu sprzedaży pochodzi z samochodów elektrycznych. Agencja Reuters powiedział podczas debaty medialnej.

BMW o silnikach spalinowych

Agencja Reuters podaje, że Walter Mertl podczas debaty medialnej powiedział, że w zeszłym roku osiągnięto punkt krytyczny dla samochodów z silnikami spalinowymi. Jego zdaniem trwający obecnie płaski okres sprzedaży samochodów spalinowych będzie kontynuowany, a następnie będzie nieco spadał. Wskazywał, że ma to związek m.in. ze zbliżającymi się regulacjami środowiskowymi, które ograniczą sprzedaż takich pojazdów.

Producenci samochodów są dziś pod presją rozbudowywania swojej ofertę pojazdów elektrycznych. Terminy regulacyjne, od Chin po Unię Europejską, a także niektóre stany USA, zakażą sprzedaży nowych pojazdów zasilanych paliwami kopalnymi. Wydarzy się to już połowie przyszłej dekady.

BMW i auta elektryczne w 2023 roku

W 2023 roku udział samochodów elektrycznych osiągnął 15 proc. udział w strukturze sprzedaży BMW. Firma planuje zwiększyć ten udział do 33 proc. do 2026 roku, wprowadzając sześć nowych modeli w swojej linii pojazdów tylko elektrycznych „Neue Klasse”. To wielomiliardowe przedsięwzięcie ma na celu zniwelowanie luki technologicznej między konkurentami.

W ubiegłym roku BMW sprzedało 376 183 egzemplarzy aut elektrycznych. Był to wzrost na poziomie 74,4 proc. w ujęciu rocznym. Tylko w czasie ostatniego kwartału 2023 roku Grupa sprzedała 129 316 elektryków (+47,7 proc.). To zaś oznacza, że tylko w czwartym kwartale ubiegłego roku Grupa BMW sprzedała tyle elektryków, co całym 2022 roku cała.

BMW chce, by w 2024 roku co piąte auto dostarczone przez firmę, było autem elektrycznym. W 2025 roku będzie to już co czwarte auto.

BMW i silniki spalinowe

Mertl wskazuje jednak, że marże BMW na samochody z silnikiem spalinowym i w pełni elektryczne nie osiągną równowagi przed co najmniej 2026 rokiem. Powodem są wyższe koszty wprowadzenia nowych technologii baterii do nadchodzących modeli..

Producent samochodów trzyma się wcześniej ogłoszonego celu sprzedaży 3 milionów pojazdów do 2030 roku przy marży od 8 do 10 proc. w segmencie samochodowym. Jest to konserwatywny cel, który mieści się poniżej oczekiwanej marży na 2023 rok wynoszącej około 10,3 proc.

Prezes BMW, Oliver Zipse, powiedział we wrześniu, że firma zachowa swoją zyskowność podczas masowej sprzedaży samochodów elektrycznych „Neue Klasse”. Pomóc mają niższe koszty baterii, a także wyższa efektywność.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię