Niemiecki Handelsblatt pisze, że chiński BYD będzie sprzedawał w Niemczech, a także innych krajach zachodnich trzy modele aut elektrycznych. Dotychczas BYD sprzedaje swoje samochody w Norwegii. Nie wiadomo jednak nic na temat cen aut elektrycznych.
- BYD chce wejść na rynki państw europejskich
- Dotychczas BYD było obecne w Norwegii
- Nie podano jednak ceny samochodów elektrycznych
BYD podbija Europę
Niemiecki Handelsblatt pisze o przeciekach na temat planów chińskiego BYD, jeśli chodzi o zwiększenie swojej obecności na europejskich rynkach. W ofercie mają pojawić się trzy modele: elektryczny SUV Tang, który już dziś oferowany jest w Norwegii, sedan Han oraz Atto 3, który jest sprzedany na rynku chińskim pod nazwą Yuan Plus.
Elektryczny SUV BYD Tang, który sprzedawany jest w Norwegii, sprzedał się dotychczas w liczbie 2200 egzemplarzy. Jego cena to około 50 000 euro.
Niemieckie media piszą, że BYD planuje zaprezentować europejskie wersje swoich aut elektrycznych podczas Paris Motor Show w październiku. Chińska firma nie podaje jednak swoich celów sprzedażowych dotyczących ekspansji na inne poza norweski rynki. BYD oficjalnie nie podało także poziomu cen aut, które mają się pojawić w Europie.
Elektryczne auta BYD w Europie — jaka cena?
Handelsblatt pisze, że najprawdopodobniej cennik będzie poniżej oferty renomowanych na Starym Kontynencie producentów, ale można się spodziewać, że wyposażenie samochodów będzie na wysokim poziomie.
W Niemczech i Szwecji modele BYD będą sprzedawane we współpracy z Hedin Group.
– BYD Tang został wprowadzony na rynek pilotażowy w Norwegii w sierpniu 2021 roku. W lipcu 2022 roku BYD TANG zajął 2. miejsce wśród najlepiej sprzedających się SUV-E w Norwegii. Mając do zaoferowania więcej modeli, BYD jest teraz gotowy na resztę Europy. Dzięki podejściu skoncentrowanemu na kliencie, jesteśmy w pełni zaangażowani w ten rynek i ciepło przyjmujemy partnerstwo z kluczowymi dealerami w całej Europie. Poprzez lokalnych partnerów i interesariuszy, chcemy zapewnić najwyższy poziom obsługi klienta wraz z kompetentnym wsparciem produktowym i posprzedażowym. To ekscytujące czasy dla BYD, a także dla opcji e-mobilności w Europie – mówi Michael Shu, dyrektor generalny i zarządzający, BYD Europe and International Cooperation Division.
Rynek europejski nie jest dla BYD całkowicie nowy. Europejska siedziba główna firmy BYD znajduje się w Holandii od 1998 r. z oddziałami w różnych krajach europejskich, jak również zakładem produkcyjnym elektrycznych autobusów na Węgrzech. Firma BYD (Build Your Dreams) została założona w 1995 roku i była pionierem w technologii akumulatorów.