Tesla chce zwiększyć produkcję do końca roku w swojej berlińskiej fabryce. Do końca roku w Grünheide ma ruszyć trzecia zmiana. To zaś oznacza, że tamtejsza fabryka Tesli będzie pracować 24 godziny na dobę.

  • Tesla planuje uruchomić trzecią zmianę w fabryce pod Berlinem
  • Tesla chce produkować samochody przez 24 godziny na dobę
  • Firma Elona Muska chce osiągnąć zdolność produkcyjną na poziomie 5 000 samochodów tygodniowo

Trzy zmiany w fabryce Tesli pod Berlinem

Pierwszy tę informację podał portam internetowy „Tesla Drive”. Napisał on, że trzecia zmiana zostanie wprowadzona już w grudniu 2022 roku. Trzecia zmiana sprawi, że Model Y, który produkowany jest w podberlińskim Grünheide będzie produkowany przez 24 godziny na dobę. Dziś dzień pracy w fabryce Tesli zaczyna się o 6:30, a kończy o 22:30.

Dołożenie trzeciej zmiany w fabryce Tesli pod Berlinem ma przełożyć się na wzrost produkcji do 5 tysięcy samochodów tygodniowo. Dziś tygodniowa produkcja zakładu mieści się pomiędzy 1200-1500 samochodów. Tesla nawet wstrzymała produkcję samochodów na pewien czas, by przeprowadzić konieczne rozbudowy linii produkcyjnych. W Grünheide powstają jedna tylko dwa kolory samochodów: biały i czarny. Prace nad rozbudowaniem możliwości tamtejszej lakierni trwają.

W czerwca fabryka Tesli pod Berlinem przekroczyła po raz pierwszy próg 1000 samochodów tygodniowo.

Informację na temat uruchomienia trzeciej zmiany zdaniem portalu Electrive.com potwierdził ministra gospodarki Brandenburgii Jörg Steinbach, który w jednej ze swoich wypowiedzi podkreślił, że do końca roku w fabryce Tesli będą trzy zmiany.

Chiński BYD i fabryka Tesli pod Berlinem

W połowie sierpnia media obiegła informacja, że chiński BYD rozpoczęło dostawy ogniw do Tesli. Z chińskich dostaw korzysta przede wszystkim niemiecki zakład Tesli w Grünheide w Niemczech.

Bateria Blade firmy BYD to ogniwa z fosforanu żelaza litowego. Wolne od materiałów takich jak nikiel i kobalt. Dzięki formie przypominającej „miecz” i jednocześnie zastrzeżonej przez BYD chemii ogniw akumulator Blade pretenduje do wyższej gęstości energii niż ogniwa LFP w bardziej konwencjonalnej formie. Firma BYD wielokrotnie podkreślała wysokie bezpieczeństwo tej konstrukcji baterii.

Dużą zaletą akumulatorów LFP – poza tym, że niektóre krytyczne materiały są zbędne – jest przede wszystkim cena. Wadami tej technologii jest mniejsza gęstość energii, a także moc wyjściowa i zużycie prądu; moc ładowania jest zwykle niższa niż w przypadku akumulatorów z ogniwami NCM.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię