Produkcja Leapmotor w Tychach ma ruszyć jeszcze przed końcem czerwca. Agencja Reuters podaje, że chiński producent ma w Tychach uruchomić produkcję swojego małego elektryka T03.

Produkcja Leapmotor w Tychach

Wg informacji Agencji Reuters Leapmotor ma produkować swoje małe auto elektryczne w fabryce Stellantis w Tychach. Ruch ten umożliwia firmie stanie się jednym z pierwszych chińskich producentów samochodów, którzy rozpoczynają produkcję w Europie.

Źródła agencji podają, że produkcja małego samochodu elektrycznego Leapmotor T03 może ruszyć jeszcze przed końcem czerwca. W procesie produkcji ma zostać wykorzystywana technika składania w części już zmontowanych zestawów samochodów. Wybór zakładu Stellantis wynika z umowy joint venture zawartej pomiędzy firmami w ubiegłym roku. Tychy dają możliwość zachowania niższych kosztów produkcji, a to jest niezwykle ważne w zachowaniu konkurencyjności małego elektryka. Ma on bowiem być dostępny dla szerokiej gamy klientów.

Reuters podaje, że Stellantis nie komentuje tych informacji.

Umowa Stellantis z Leapmotors

W ubiegłym roku Stellantis zakupił 21 proc. udziałów w Leapmotor. Wartość transakcji wyniosła 1,6 miliarda dolarów. Współpraca miała na celu poprawę pozycji w Chinach, największym na świecie rynku samochodów pod względem sprzedaży. Umowa obejmowała również utworzenie spółki joint venture, które przyznawało Stellantisowi wyłączne prawa do produkcji, eksportu i sprzedaży produktów Leapmotor poza Chinami.

Wcześniejsze doniesienia sugerowały, że Stellantis rozważał na ulokowanie produkcji w Mirafiori w Turynie we Włoszech.

Leapmotor T03

Leapmotor T03, oferuje zasięg 280 kilometrów i jest już importowany do Europy. Można go kupić m.in. we Francji, gdzie jego ceny zaczynają się od około 20 000 euro.

Model Leapmotor T03 zaprezentowano w maju 2020 roku. Auto cechuje wysoka efektywność kosztowa, a zasięg wg NEDC wynosi 403 km. Samochód posiada systemem wsparcia inteligentnej jazdy L2 oraz baterią litową CATL o pojemności 36,5 kWh. Zasięg może zostać dodatkowo zwiększony o 15-25 proc. dzięki trzystopniowemu systemowi odzysku energii. Ponadto Leapmotor T03 wyposażono w inteligentny system zarządzania temperaturą cieczy, co jest rzadkością w tej klasie. Może on podgrzewać i chłodzić baterię oraz efektywnie kontrolować temperaturę ładowania i jej pracy.

Masę napędu elektrycznego zmniejszono o 31,7 proc., a wykorzystanie przestrzeni zwiększono o 51,9 proc. Ponadto Leapmotor T03 oferuje większą przestrzeń na nogi z przodu i na głowę z tyłu, która wynosi odpowiednio 1017 mm i 978 mm. Tylne siedzenia można umieścić poziomo, aby osiągnąć przestrzeń bagażową o pojemności 210-508 l.

Leapmotor T03 może osiągnąć maksymalną moc 55 kW i maksymalny moment obrotowy 155 Nm, przy przyspieszeniu od 0 do 50 km/h w ciągu 5 sekund. Model oferuje trzy tryby jazdy: standardowy, sportowy i ekonomiczny, które można stosować w różnych scenariuszach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię