Toyota liderem polskiego rynku w pierwszych siedmiu miesiącach bieżącego roku. W tym czasie zarejestrowano 49 890 samochodów japońskiego producenta. W porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku jest to wzrost o 14 procent. Hitem Toyoty jest model Corolla, a także Yaris.  

Toyota liderem

Toyota po siedmiu miesiącach 2023 roku zwiększyła swój udział w polskim rynku. Obecnie wynosi on 18,1 proc., co jest wzrostem na poziomie 0,4 punktu procentowego. Przewaga nad konkurencją sięga 20 tysięcy samochodów. W samym lipcu Toyota sprzedała łącznie 6066 samochodów osobowych i jest to wzrost na poziomie 3 procent. Okazuje się, że po auta Toyoty najchętniej sięgają przedsiębiorcy. Do firm trafiło 4171 samochodów, podczas gdy klienci indywidualni kupili 1895 aut. 

Toyota liderem polskiego rynku

Toyota Corolla największym hitem Toyoty

Najpopularniejszym modelem sprzedawanym przez Toyotę jest Toyota Corolla. Jej udział w rejestracji wszystkich nowych samochodów sprzedanych przez japońską markę sięga 25 procent. Do końca lipca sprzedaż Corolli sięgnęła 12 441 samochodów. W lipcu salony Toyoty opuściło łącznie 1905 samochodów tego modelu. Największą popularnością cieszy się on wśród firm, do których powędrowały 10 793 egzemplarze.

Na drugim miejscu, jeśli chodzi o popularność samochodów Toyoty nad Wisłą, jest model Yaris. Jego sprzedaż sięgnęła do końca lipca poziomu 9351 egzemplarzy. Dalej uplasował się model Yaris Cross ze sprzedażą sięgającą 8017 samochodów, a także Toyota C-HR. Sprzedaż tego ostatniego modelu sięgnęła 5349 samochodów. Łącznie wśród dziesięciu najpopularniejszych samochodów w Polsce, aż pięć miejsc należało do Toyoty. Na dziesiątej pozycji znalazł się model SUV-a — Toyota RAV4, której sprzedaż sięgnęła 4445 samochodów. 

Toyota liderem polskiego rynku

Toyoty liderami swoich segmentów

Od początku roku aż do końca lipca Toyota zdobyła pozycje lidera w kilku segmentach. Model Toyoty Aygo X, której sprzedaż sięgnęła 2061 samochodów, zdobyła pozycję lidera w segmencie A. Toyota Yaris króluje z kolei w kategorii aut miejskich, a Yaris Cross jest liderem segmentu B-SUV. Toyota Corolla zdobyła zaś pozycję lidera w segmencie C, podczas gdy C-HR w segmencie C-SUV. Klienci indywidualni najchętniej wybierali model Toyoty Yaris Cross (4025 nowych rejestracji), a także na drugim miejscu znalazła się Toyota Yaris (3233 egzemplarze). 

Wnętrze Toyoty Corolli

Toyota i auta dostawcze

Toyota systematycznie rozpycha się także na rynku samochodów użytkowych. W lipcu zarejestrowano w Polsce łącznie 559 samochodów dostawczych japońskiej marki i jest to wzrost o 104 proc. w ujęciu rocznym. Od początku roku Toyota sprzedała 3764 auta dostawcze, a udział rynkowy Toyota Profesional – dywizji Toyoty zajmującej się sprzedażą samochodów użytkowych – wyniósł 10,2 proc. 

W kategorii samochodów użytkowych liderem sprzedaży jest Toyota Proace City, a także model ten jest liderem segmentu CDV już od 2021 roku. W samym lipcu zarejestrowano łącznie 298 samochodów w wersji dostawczej. Od początku roku liczba ta wyniosła 2051 aut. Toyota Proace City ma obecnie udział w rynku na poziomie 27,2 procent. 

Sprzedaż Toyoty Proace

Toyota Proace ma po siedmiu miesiącach udział w rynku na poziomie 13,9 procent. Od stycznia na polskie drogi wyjechało 599 egzemplarzy tego modelu, a w lipcu przybyły 74 egzemplarze Toyoty Proace. 

Najpopularniejszym w Polsce pick-upem jest Toyota Hilux, a udział w rynku tego samochodu sięga 43-procent. W 2023 roku zarejestrowano dotychczas 797 egzemplarzy tego samochodu, podczas gdy w lipcu salony Toyoty opuściło 181 Hiluxów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię