Renault Scenic Vision to nowy rozdział w historii francuskiej marki. Z zewnątrz jest on zapowiedzią przyszłego, w pełni elektrycznego samochodu rodzinnego w gamie Renault. Wewnątrz i pod względem technologicznym ma on zabierać pasażera w podróż w przyszłość. Auto jest zasilane ogniwami paliwowymi.
- Renault przedstawiło koncepcyjny model Renault Scenic Vision
- Auto ma zasięg 800 km
- Renault Scenic Vision posiada ogniwa paliwowe i jeździ na wodór
Renault Scenic Vision – wodorowa przyszłość Renault
Renault Scenic Vision to nowa droga Renault w kierunku bardziej zrównoważonej, bezpiecznej i integracyjnej mobilności. Ma on stanowić ucieleśnienie najbardziej zaawansowanych perspektyw technologicznych w zakresie dekarbonizacji i opierać się na trzech filarach strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Renault: środowisku, bezpieczeństwie i integracji.
Nasze zobowiązania korporacyjne nie wystarczą, jeśli nie przeniesiemy ich na nasze samochody. Dlatego poprosiłem zespoły Renault o stworzenie pierwszego samochodu koncepcyjnego, który w pełni odzwierciedlałby naszą nową strategię ESG i jej trzy filary: środowisko, bezpieczeństwo i integrację – powiedział Luca de Meo, Dyrektor Generalny Grupy Renault i marki Renault.
Materiały z recyklingu w Renault Scenic Vision
Auto zbudowane jest w ponad 70 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu, a 95 proc. materiałów nadaje się jeszcze do ponownego wykorzystania. Podłoga pojazdu została wykonana z odpadów plastikowych pochodzących z innych źródeł (butelek po mleku, rur plastikowych itp.). W całym pojeździe 30 proc. tworzyw sztucznych pochodzi z biosurowców. Elementy wyposażenia pojazdu wykonano z węgla pochodzącego z recyklingu w przemyśle lotniczym.
Opony pochodzą od producenta będącego członkiem GNSPR, zaangażowanego w działania na rzecz ochrony środowiska i praw człowieka. Zrezygnowano także ze skóry i zastąpiono ją niskoemisyjnym poliestrem pochodzącym w 100 proc. z recyklingu. Zbiornik ogniwa paliwowego jest wykonany z włókna węglowego pochodzącego z recyklingu odpadów papierowych.
Lepsza jakość powietrza
Wewnątrz auta zamontowano filtr powietrza umieszczony w drzwiach kierowcy, który poprawia jakość powietrza wewnątrz pojazdu, filtrując powietrze z zewnątrz. Na zewnątrz – czarne pigmenty w lakierze pochodzą z przetwarzania cząsteczek wychwyconych w atmosferze, a sam lakier pozbawiony jest syntetycznego pigmentu.
Renault Scenic Vision – napęd
Hybrydowy, elektryczno-wodorowy układ napędowy ma na celu skrócenie czasu przestojów związanych z ładowaniem energii przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla, w tym również z akumulatorów. Renault Scénic Vision jest pojazdem bezemisyjnym zarówno w fazie produkcji, jak i użytkowania, a jego ślad węglowy jest o 75 proc. mniejszy, niż w przypadku konwencjonalnego samochodu elektrycznego z zasilaniem akumulatorowym.
Zastosowane technologie pokładowe mają zapewnić większe bezpieczeństwo kierowcy i pasażerom, zmniejszając liczbę wypadków nawet o 70 proc.
Auto, które wyposażone jest w technologię H2-Tech posiada ogniwo paliwowe o mocy 16 kW. Technologia H2-Tech opiera się na technologii „range extender”, która umożliwia przewożenie dwukrotnie lżejszego akumulatora bez zmniejszenia się zasięgu. Chociaż rozwiązanie to jest dopiero przyszłością samochodów osobowych, Grupa Renault za pośrednictwem Hyvia (joint venture z Plug Power) oferuje już rozwiązania H2 dla samochodów dostawczych.
Renault wskazuje, że w 2030 r. gdy sieć stacji wodorowych będzie wystarczająco rozbudowana, będzie można przejechać na jednym tankowaniu do 800 km – lub na przykład 750 km z Paryża do Marsylii – bez zatrzymywania się w celu doładowania akumulatora. Postój będzie trwał maksymalnie 5 minut, aby napełnić zbiornik wodoru.
Dzięki nawiązaniu do już zawartych umów partnerskich emisja dwutlenku węgla przez Scenic Vision będzie o 75 proc. mniejsza, niż w przypadku pojazdów elektrycznych, takich jak Megane E-Tech electric.
– Samochód koncepcyjny Scénic Vision jest ucieleśnieniem transformacji Renaulution w firmę bardziej ekologiczną i zorientowaną na technologię. Podejmuje on wyzwania związane z klimatem, ochroną zasobów, bezpieczeństwem i zdrowiem użytkowników. Otwiera on nowy rozdział w rozwoju naszych pojazdów, od projektu do końca jego życia, w sposób ekosystemowy. Oprócz tego, że jest to obiekt designerski, jest to seria celów, które Grupa sobie wyznaczyła i które będą stopniowo wprowadzane w kolejnych generacjach pojazdów – mówi Cléa Martinet, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju grupy.
Elektryczna przyszłość Renault
Samochód koncepcyjny Scénic Vision jest ucieleśnieniem „Nouvelle Vague” Renault i wynikiem gruntownych prac projektowych. Wygląd zewnętrzny zdradza kształty i styl nowego modelu rodzinnego, który zostanie wprowadzony na rynek w 2024 roku. Projekt wnętrza jest perspektywicznym studium przyszłych wnętrz Renault.
Wodorowo-elektryczny układ napędowy odzwierciedla dążenie Renault do znalezienia rozwiązań dla wszystkich rodzajów zastosowań i stanowi część wizji długoterminowej, wykraczającej poza rok 2030.